The purpose of this study is to adapt Loco-motion scale and Assessment scale, which were developed by Kruglanski et al. (2000), in order to measure preservice teachers’ self-regulating approaches. Each scales are five point Likert type, consist of 12 items. Adaptation process was carried out in accordance with the process steps compiled by the International Test Commission (ITC). Sample of the study is 1221 prospective teacher and sample is divided to four groups. Validity of the scales was ensured by CFA, reliability of the scales was examined by Cronbach Alpha and item-total correlations. Result of the analysis showed that; Loco-motion scale consists of 9 items and Assessment scale consists of 8 items.
Bu çalışmanın amacı, Kruglanski vd. (2000) tarafından
geliştirilen ve bireylerin öz-düzenleme yaklaşımlarını ölçen ölçeğin öğretmen
adayları üzerinde Türkçe’ye uyarlama çalışmasını yapmaktır. Öz-düzenleme
Yaklaşımları ölçeği, Hareket ve Değerlendirme olmak üzere iki ölçekten
oluşmaktadır. Kruglanski vd. (2000) tarafından geliştirilen her iki ölçeğin
orijinal formu 5’li Likert tipinde 12 maddeden oluşmaktadır. Araştırma
kapsamında yapılan uyarlama işlemleri Uluslararası Test Komisyonu’nundan (ITC)
derlenen işlem basamakları doğrultusunda yapılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu 4 alt grup ve 1221 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ölçeklerin geçerlilik
analizleri için Doğrulayıcı Faktör Analizi, güvenirlik analizleri için ise
Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Ayrıca, ölçeğin tamamı ile maddeler
arasındaki korelasyon değerleri incelenmiştir. Geçerlik analizleri kapsamında
yapılan DFA sonuç modellerinin; Hareket Yaklaşımları ölçeğinin 9 madde,
Değerlendirme Yaklaşımları ölçeğinin ise 8 maddeden oluştuğunu göstermektedir. Güvenirlik
analizleri kapsamında elde edilen Cronbach Alpha değerleri tüm veriler dikkate
alındığında Hareket Yaklaşımları Ölçeği için ,75; Değerlendirme Yaklaşımları Ölçeği
için ,64 olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Acceptance Date | October 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 |