Developments on health care and technology fields have
brought the simulation practices which are one of the most reliable and valid
health training methods into the forefront. Standardized patients are
considered as the simulators with the highest reality factor and consist of
trained healthy individuals or real patients who accepted the healthcare
practices planned to be carried out. It is thought that it is not known to what
degree the standardized patient practices, which are not commonly used in
nursing training in Turkey, are integrated into curriculum, although it has
many benefits in many ways. Moreover, its reflections in clinic environment are
not known and it is believed that there is a need for some studies on this subject.
Thus, this study aims to contribute to the enhancement of learning environments
enriched with realistic and contemporary training methods such as standardized
patient method in nursing training curriculum
simulation simulation-based learning standardized patient simulated patient nursing training
Sağlık bakım ve teknolojisindeki gelişmeler, sağlık
eğitiminde geçerli ve güvenilir yöntemlerden biri olan benzetim (simülasyon)
uygulamalarını ön plana çıkarmıştır. Gerçekliği en yüksek simülatörler olarak
kabul edilen standardize hastalar;
eğitilmiş sağlıklı birey ya da gerçek hastadan oluşan, sağlık bakım
uygulamalarının kendisine yapılmasını kabul eden toplum üyesidir. Ülkemizde
hemşirelik eğitiminde henüz yaygın olarak kullanılmayan standardize hasta
uygulamasının, pek çok açıdan avantaj sağlamasına rağmen müfredata entegrasyonunun
ne düzeyde olduğu ve klinik ortamdaki yansımalarının bilinmediği, konuyla
ilgili çalışmalara gereksinim olduğu düşünülmektedir. Bu makalede amaç
standardize hasta uygulamasının eğitim müfredatında, standardize hasta gibi
gerçekçi ve güncel öğretim yöntemleri ile zenginleştirilmiş öğrenme
ortamlarının arttırılmasına katkı sağlamaktır.
benzetim; benzetime dayalı öğrenme; simülasyon; standardize hasta simüle hasta hemşirelik eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Acceptance Date | March 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |