Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin ”iş doyum düzeyleri” ile “örgütsel güven algıları” arasındaki ilişkiyi
bazı değişkenler açısından (cinsiyet,
yaş, branş ve kıdem) incelemektir. Araştırma, ilişkisel
tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul'a bağlı
Avcılar ve Bakırköy ilçelerindeki dokuz lisede çalışan 198 öğretmenden oluşmaktadır. Bu
araştırmada, “Minnesota İş Doyumu Ölçeği” ile “Örgütsel Güven Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Pearson Korelasyon Analizi,
Basit Regresyon Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi yapılmıştır.Regresyon analizi sonuçlarına göre; İçsel ve dışsal
iş tatmini faktörlerinin öğretmenlerin örgütsel güvenlerinin anlamlı yordayıcıları
olduğu görülmüştür. Diğer
taraftan cinsiyet, yaş ve branş değişkenlerinin öğretmenlerin iş doyumu
puanlarını yordamalarına ilişkin regresyon analizi sonuçları anlamsız
bulunmuştur. Ancak kıdem iş doyumunun
yordayıcısı olarak çok az bir etkiye sahiptir. Bunun yanında cinsiyet, yaş, branş ve kıdem
değişkenleri bir arada; öğretmenlerin örgütsel güven puanlarını anlamlı düzeyde yordamaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, iş doyumu ile örgütsel güven
arasında pozitif ve oldukça yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
The purpose of this study is to analyze
the correlation between “the level of job satisfaction” and “the perception of
organizational trust” of teachers’ in terms of some variables (gender, age,
branch and seniority). The relational survey method was used. The study group
consists of 198 teachers working in nine high schools in Avcılar and Bakırköy
districts connected to İstanbul by random sampling. In this research,
“Minnesota Job Satisfaction Scale” and “Organizational Trust Scale” were used.
Simple regression analysis, multiple regression analysis and correlation
analysis were carried out for data analysis. According to the results of
regression analysis, it was seen that the factors of internal job satisfaction
and external job satisfaction were significant predictors of the organizational
trust of teachers. On the other hand, the results of regression analysis of gender,
age and branch variables for teachers' job satisfaction scores were found to be
insignificant. However, seniority has little effect as a predictor of job
satisfaction. Furthermore, gender, age, branch and seniority variables together
predicted organizational trust scores of teacher in a meaningful level. According
to the results of this research, a meaningful, positive and quite high level of
correlation was determined between job satisfaction and organizational trust.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Acceptance Date | February 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |