Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını ile birlikte uzun süreli olarak pek çok ülkede tüm kademelerde yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Yüz yüze eğitimin yapılamadığı bu süreçte eğitim-öğretim çeşitli uzaktan eğitim faaliyetleri ile sürdürülmüştür. Ancak yine de öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme kayıplarının önüne geçilememiştir. Bu çalışmada, öğretmenlerin, öğrenme kayıpları ve buna ilişkin alınabilecek önlemler hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve çeşitli seviyelerde çalışan farklı branştaki 50 öğretmen araştırmaya katılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular, araştırmaya katılan öğretmenlerin salgın sonrasında öğrenme kaybı yaşandığını ifade ettiklerini göstermektedir. Yine, öğretmen görüşlerine göre en çok öğrenme kaybının yaşandığı dersler Türkçe, matematik, fen bilimleri, fizik, kimya ve İngilizce iken, öğrenme kaybının daha az yaşandığı dersler sosyal bilgiler, biyoloji, coğrafya, tarih, müzik ve resim olarak sıralanmıştır. Son olarak öğretmenler, okuma etkinliklerinin artırılması, veli görüşlerinin artırılması, mevcut senenin tekrar edilmesi gibi çeşitli önerilerle öğrenme kayıplarının telafi edilebileceğini belirtmişlerdir. Bu durum öğretmenlerin öğrenme kayıplarının farkında olduklarını ve bunlara yönelik çeşitli çözüm önerilerine sahip olduklarını göstermektedir.
Purpose: With the Covid-19 pandemic that has affected the whole world, face-to-face education has been suspended at all levels in many countries for a long time. During this period, education and training continued with various distance education activities. However, learning losses faced by the students could not be prevented. In this study, it is aimed to reveal teachers' opinions about learning losses and the measures that can be taken regarding this.
Design/Methodology/Approach: In the research, a case study from qualitative research designs was used. The sample of the study was determined with the maximum diversity sampling method, one of the purposeful sampling methods, and 50 teachers from different branches working at various levels participated in the study. The semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool. Content analysis method was used to analyze the data.
Findings: The findings show that the teachers participating in the study stated that they experienced learning loss after the emicdemic. According to teachers' opinions, the courses with the most learning loss were Turkish, mathematics, science, physics, chemistry and English, while the courses with less learning loss were listed as social studies, biology, geography, history, music and art. Finally, teachers stated that learning losses could be compensated with various suggestions such as increasing reading activities, increasing parents' opinions, repeating the current year. This situation shows that teachers are aware of learning losses and they have various solution suggestions for them.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2021 |
Acceptance Date | April 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |