Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin sergilediği otantik liderlik davranışlarının, örgütsel adalet ve öğretmenlerin iş tatmini üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu etkiyi belirleyebilmek amacıyla bir model geliştirilmiş ve modelle ilgili hipotezler oluşturulmuştur. Bu araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Sivas il merkezinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 261 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma “ilişkisel tarama” modeline uygun olarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplamak amacıyla “otantik liderlik ölçeği”, “örgütsel adalet ölçeği” ve “iş tatmini ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek formunda, ölçeklerin doldurulması için gerekli talimatlara yer verilmiştir. Araştırmanın bulguları doğrultusunda elde edilen sonuçlara göre okul yöneticilerinin sergilediği otantik liderlik davranışlarının örgütsel adaleti pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışmada elde edilen diğer bir bulgu ise okul yöneticilerinin sergilediği otantik liderlik davranışlarının iş tatminini pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediğidir. Ayrıca örgütsel adaletin iş tatminini pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular başka çalışma bulguları ile karşılaştırılmış ve okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları konusunda gelişiminin sağlanabilmesi için teşvik edilmesi gerektiği önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2020 |
Acceptance Date | October 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |