Bu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin çoklu gösterimler (sözel, tablo, denklem ve grafik) arasındaki geçiş becerilerini ortaya koymaktır. Araştırmaya ilköğretim sekizinci sınıfta okuyan 4 öğrenci (3 kız, 1 erkek) katılmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden örnek olay yönteminin kullanıldığı çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “Çoklu Gösterimlerde Transfer Testi (ÇGTT)” ve yarı-yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin en çok sözel, tablo ve denklem gösterim türlerinden grafiğe geçişte zorlandıklarını aksine sözel, denklem ve grafik gösterim türlerinden tabloya geçişte ise zorlanmadıklarını göstermektedir. Bunların yanı sıra öğrencilerin tablo, denklem ve grafik gösterim türlerini sözel olarak ifade ederken yaptıkları hataların yazma becerilerinin yetersiz olmasından kaynaklandığı söylenebilir.
The aim of this study is to find out 8th grade students’ skills in translating among multiple representations (verbal, table, equation and graph). The research was carried out with 4 8th grade students (3 girls, 1 boy). Case study which is a qualitative research design was used for the study. Data were collected through “Translating Among Multiple Representations Test (TAMRT)” and semi-structured interviews which were developed by researchers. Descriptive analysis method was used to analyze the data. The results of the data indicated that the most difficult translations were from verbal, table and equation representations to graph. The translations from verbal, equation and graph representations to table were the easiest translations for students. Additionally, findings suggest that the students’ mistakes in translating table, equation and graph representations among verbal statements were stemming from lack of students’ writing skills.
Other ID | JA42YC52JS |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 4 |