Olumlu veya olumsuz yanları tartışılabilir ancak kaçınılmazlığı ortada olan küreselleşme tüm dünyayı benzer kalıplar içine sokmaya, yani tek boyutlu bir kültürel kimliğe sahip olmaya doğru zorlamaktadır. Küreselleşmenin kimlikleri kültürel anlamda etkilemesi, popüler kültürün yaygınlaşması ile benzeşmeyi yaratması, diğer yandan da milli kimlikler önemsemesi ile ortaya çıkan durum bu çalışmanın problemidir. Çalışmanın amacı; küreselleşmenin sonuçlarını kültürel kimlik algılamalarına bağlı olarak değişebileceğini analiz etmektir. Bu araştırmada temel olarak Kırgızistan’da öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin, küreselleşmenin etkileri bağlamında kültürel kimlik farkındalıklarını değerlendirilmektedir. Bu araştırma, survey modelinde hazırlanmış betimsel ve nicel bir araştırmadır. Bu amaca uygun olarak likert tipi hazırlanmış ölçek ile toplanan veriler nicel yöntem yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin küreselleşmenin etkileri bağlamında kültürel kimliklerinin nasıl etkilendiği ve bu etkilerin nasıl algılandığının test edildiği çalışmamızda, küreselleşmenin öğrencilerin kimlik algılarını etkilediği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; küreselleşmenin etkilerinin öğrenciler tarafından algılanış tarzı literatür ile uygunluk göstermektedir.
Positive or negative aspects of globalization which is debatable, but the inevitability of the whole world in the middle to insert into similar patterns, ie, forcing the right to have a one-dimensional cultural identity. Cultural identities influence of globalization, with the spread of popular culture to match the creation of national identities on the other, to care about the situation that occurred with the problem of our study reveals. The aim of the study, the effects of globalization may vary depending on perceptions of cultural identity with the assumption that the effects of globalization, cultural identity is analysed according to the level of detection. In this study, is there a difference in terms of awareness of the effects of globalization in the context of answering the question of cultural identity will be searched. In this research, surveys and qualitative model prepared a descriptive study. Likert-type questionnaires prepared in accordance with this objective with the data collected were analysed by using quantitative methods approach. The effects of globalization in the context of how the cultural identities of the students affected, and how these effects are treated study tested, globalization affects students’ perceptions of identity have been identified. According to the findings, the effects of globalization on the students are consistent with the literature.
Other ID | JA43BH77HT |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 3 |