Grafik tasarımı bölümleri mezunları işe başlangıçta reklâm endüstrisinde beklenilen pozisyonlar ve ücretlerle istihdam edilememektedir. Bu çalışmada grafik tasarımı bölümlerinin eğitim-öğretim yapısıyla reklâm sektörünün ihtiyaç duyduğu niteliklerin farklılığı sebebiyle ortaya çıkan bu sorunları giderecek çözüm yolları araştırılmıştır. Bu sorunların aşılmasında sırasıyla grafik tasarım müfredatının reklâm endüstrisiyle örtüşecek biçimde güncel yazılım, donanım ve etkili eğitim-öğretim yöntemleriyle desteklenmesi, üniversite-endüstri işbirliğinin arttırılması ve mesleki stajların etkinleştirilmesi konuları tartışılmaktadır. Ayrıca, bu makalede grafik tasarımı bölümlerinin reklâmcılık sektörünün beklentilerini karşılayacak biçimde eğitim-öğretimin geliştirilmesinde eğitimcilerin tasarım bilgi-becerilerini güncel tutmaları ve öğrencilerin reklâm endüstrisini yakından takip etmesinin desteklenmesi mezunların aleyhine bozulan reklâm sektöründeki istihdam dengesini düzelteceği öngörülmektedir.
Grafik tasarımı grafik tasarımı eğitimi-öğretimi reklâm endüstrisi bilgisayar grafik yazılımları öğrenciler eğitmenler
Graphic design graduates are not employed at the expected positions and salary levels in the advertising industry at the beginnings of their career. Taking this as the research problem, this study focuses on filling the gap between qualities needed by the advertising sector and the educational-training formation of graphic design departments. In order to solve this problem, it might be helpful to enhance the graphic design curriculum with information science, technology and effective instruction methods, strengthening university and industry collaboration and increasing the effectiveness of vocational internships, encouraging students to follow up innovations in the industry and simultaneously educators maintaining current knowledge and skills.
Graphic design graphic design education advertising industry computer graphics softwares students educators
Other ID | JA43RV44KR |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 21 Issue: 3 |