Research Article
BibTex RIS Cite

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ BEKLENTİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ : Ç.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLG. VE ÖĞRT. TEKN. EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ

Year 2013, Volume: 21 Issue: 3, 1089 - 1104, 15.07.2016

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı; Üniversitelerin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören Bilişim Teknolojileri Öğretmeni adaylarının mesleki beklentilerini belirlemek ve bu durumu yaş, sınıf, cinsiyet ve akademik başarı gibi değişkenler açısından incelemektir. Bu temel amaca ulaşabilmek için, “uygun örneklem” tekniğiyle belirlenen sözü edilen bölümde öğrenim görmekte olan 171 lisans öğrencisine, Erdoğan (2008) tarafından geliştirilen “Mesleki Beklenti Formu” anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Ki-Kare (χ2) tekniği uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerinin mesleki beklentilerinin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeyine ve daha önceki akademik başarılarına bağlı olarak değiştiği belirlenmiştir.

References

  • 1Albion, P. (2000). Preliminary İnvestigation Of Someİnfluences On StudentTeachers’ Self Ef- ficacyForTeachingWithComputers. AACE, 76(4), 569-582.
  • Akkoyunlu, B.,Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisa- yar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10. http://193.140.216.63/200324BUKET%20AKKOYUNLU.pdf, 21 Temmuz-2008.
  • Bitter, G.G.,Pierson, M.E., (2005). Using Technology in theClassroom, Sixth Edition, Pearso- nEducationInc. Boston, USA.
  • Erdoğan, Y. (2008).Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mes- leki Beklentilerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27, 135-144.
  • Forcier, R.C.,Descy, D.E.(2002). TheComputer as an EducationalTool, Productivity and Prob- lem Solving, UpperSaddleRiver, NJ.
  • İpek, İ.(2001). Bilgisayarlarla Öğretim, Tasarım-Geliştirme ve Yöntemleri. Tıp Teknik Kitap- çılık Ltd, Şti. Ankara.
  • Kurt. B., Sular E. (2011). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleklerine İlişkin Önyargıları, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi,2,2.
  • Maddux, C.D.;, Johnson, D.L.,Willis, J.W.( 1996). Educational Computing-Learning withTomorrow’s Technologies, Allyn&Bacon, Boston.
  • Smaldino, S.E.\Russell, J.D.\Heinich, R.\Molenda, M.(2005). InstructionalTechnolgyand Me- dia forLearning,Eight Edition, PearsonEducationInc. UpperSaddleRiver, NJ. USA.
  • Şahin, Y.T.\ Yıldırım, S.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Kılavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, A. (1999). Okulların Yeniden Yapılandırılmasına Teknoloji Politikaları Açısından Bir Yaklaşım, Kurgu\Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16\ 195-202.
  • Okçabal, R.\ Gök, F. (1999). Öğretmen Profili Araştırma Raporu, 75. Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Orhan, F.\Kayak, S. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev Yaptıkları Okullar- da Üstlendikleri Sorumlulukların İncelenmesi, I.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları. Kongresi, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/560.pdf, 2 Mart 2011
  • Roblyer, M.D.;\Edwards, J. (2000). IntegratingEducationalTechnologyintoTeaching, Second Edition, Prentice-HallInc.Columbus, Ohio, USA.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara.
  • Yüksel, Ö.(1998). Öğrenme ve Öğretme, İkinci Baskı, Pegem, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı, http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/bilgisayar_ogretim.doc, 31 Ekim 2008.

INVESTIGATION OF PROFESSIONAL EXPECTATIONS OF TEACHER CANDIDATES FROM THE DEPARTMENT OF COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES: THE EXAMPLE OF CUKUROVA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF COMPUTER EDUCATION AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY

Year 2013, Volume: 21 Issue: 3, 1089 - 1104, 15.07.2016

Abstract

The main purpose of this research is investigating professional expectations of the Informatics Technologies Teacher candidates who attend toCukurovaUniversity, Department of Computer Education and Instructional Technology in terms of different variables. In order to accomplish this purpose, “the professional expectations form” which wss developed by Erdogan (2008) was applied to 171 students who attend to the department and who were selected via convenient sampling technique. In the analysis of data, Chi-square (χ2) test was conducted. As a results of analysis, it was revealed that the professional expectations of the students vary according to their gender, class level and the former academic achievement.

References

  • 1Albion, P. (2000). Preliminary İnvestigation Of Someİnfluences On StudentTeachers’ Self Ef- ficacyForTeachingWithComputers. AACE, 76(4), 569-582.
  • Akkoyunlu, B.,Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisa- yar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10. http://193.140.216.63/200324BUKET%20AKKOYUNLU.pdf, 21 Temmuz-2008.
  • Bitter, G.G.,Pierson, M.E., (2005). Using Technology in theClassroom, Sixth Edition, Pearso- nEducationInc. Boston, USA.
  • Erdoğan, Y. (2008).Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mes- leki Beklentilerinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27, 135-144.
  • Forcier, R.C.,Descy, D.E.(2002). TheComputer as an EducationalTool, Productivity and Prob- lem Solving, UpperSaddleRiver, NJ.
  • İpek, İ.(2001). Bilgisayarlarla Öğretim, Tasarım-Geliştirme ve Yöntemleri. Tıp Teknik Kitap- çılık Ltd, Şti. Ankara.
  • Kurt. B., Sular E. (2011). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Mesleklerine İlişkin Önyargıları, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi,2,2.
  • Maddux, C.D.;, Johnson, D.L.,Willis, J.W.( 1996). Educational Computing-Learning withTomorrow’s Technologies, Allyn&Bacon, Boston.
  • Smaldino, S.E.\Russell, J.D.\Heinich, R.\Molenda, M.(2005). InstructionalTechnolgyand Me- dia forLearning,Eight Edition, PearsonEducationInc. UpperSaddleRiver, NJ. USA.
  • Şahin, Y.T.\ Yıldırım, S.(1999). Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Kılavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şimşek, A. (1999). Okulların Yeniden Yapılandırılmasına Teknoloji Politikaları Açısından Bir Yaklaşım, Kurgu\Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16\ 195-202.
  • Okçabal, R.\ Gök, F. (1999). Öğretmen Profili Araştırma Raporu, 75. Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Orhan, F.\Kayak, S. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev Yaptıkları Okullar- da Üstlendikleri Sorumlulukların İncelenmesi, I.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları. Kongresi, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/560.pdf, 2 Mart 2011
  • Roblyer, M.D.;\Edwards, J. (2000). IntegratingEducationalTechnologyintoTeaching, Second Edition, Prentice-HallInc.Columbus, Ohio, USA.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara.
  • Yüksel, Ö.(1998). Öğrenme ve Öğretme, İkinci Baskı, Pegem, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı, http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/bilgisayar_ogretim.doc, 31 Ekim 2008.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Other ID JA43SB99HV
Journal Section Review Article
Authors

M. Oğuz Kutlu This is me

Sinan Schreglmann This is me

Necdet Arı This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Kutlu, M. O., Schreglmann, S., & Arı, N. (2016). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ BEKLENTİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ : Ç.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLG. VE ÖĞRT. TEKN. EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖRNEĞİ. Kastamonu Education Journal, 21(3), 1089-1104.

10037