Bu araştırmanın temel amacı; Üniversitelerin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören Bilişim Teknolojileri Öğretmeni adaylarının mesleki beklentilerini belirlemek ve bu durumu yaş, sınıf, cinsiyet ve akademik başarı gibi değişkenler açısından incelemektir. Bu temel amaca ulaşabilmek için, “uygun örneklem” tekniğiyle belirlenen sözü edilen bölümde öğrenim görmekte olan 171 lisans öğrencisine, Erdoğan (2008) tarafından geliştirilen “Mesleki Beklenti Formu” anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Ki-Kare (χ2) tekniği uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerinin mesleki beklentilerinin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları sınıf düzeyine ve daha önceki akademik başarılarına bağlı olarak değiştiği belirlenmiştir.
The main purpose of this research is investigating professional expectations of the Informatics Technologies Teacher candidates who attend toCukurovaUniversity, Department of Computer Education and Instructional Technology in terms of different variables. In order to accomplish this purpose, “the professional expectations form” which wss developed by Erdogan (2008) was applied to 171 students who attend to the department and who were selected via convenient sampling technique. In the analysis of data, Chi-square (χ2) test was conducted. As a results of analysis, it was revealed that the professional expectations of the students vary according to their gender, class level and the former academic achievement.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | JA43SB99HV |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 21 Issue: 3 |