Yapılan çalışmada müzik öğretmenliği öğrencisi olarak eğitimlerini sürdüren öğretmen adaylarının piyano dersi başarıları ile öz yeterlik düzeyleri karşılaştırılmıştır. Çalışmada piyano öğrencilerinin bir eğitim öğretim yılının güz dönemine ait notları elde edilmiş, bu başarı notları sınıflandırılarak çalışma grubu belirlenmiştir. Tüm sınıflarda öğrenciler düşük, orta ve yüksek puan gruplarına ayrılmış ve tesadüfî olarak bu gruplardan 5’er öğrenci seçilmiştir. Her sınıf için 15 toplamda 60 öğrenciden oluşan çalışma grubuna araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan piyano eğitiminde öz yeterlik ölçeği uygulanmıştır. Uygulama sonucunda düşük, orta ve yüksek düzeyli piyano başarısına sahip öğrencilerin öz yeterlikleri karşılaştırılmıştır. Başarı düzeyi ile öz yeterlik algısı arasındaki ilişkinin tespit edildiği ölçümlerde genel ölçek dağılımına yönelik frekans, grupların karşılaştırılmasında ise Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Analizlerden elde edilen bulgular değerlendirilerek ortaya çıkarılan sonuçlar, çalışma grubu düzeyinde yorumlanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
In this study self-efficacy level and piano grades of the candidate teachers who are
educating as a music education student has been compared. Grades of the piano students in
a fall semester of an academic year have been obtained and study group has been determined
by the classification of this grades. In all levels of the classes students have been classified
as lower, middle and higher grade groups and 5 students per groups have been selected from
these groups randomly. Piano education self-efficacy scale which developed by the researcher
has been applied to this study group consist of 15 students per class totally 30. At the end of
the application process self-efficacy of the students who have lower, middle and higher piano
grades have been compared. In some measurements in which relation between piano success
and self-efficacy perception has been determined, frequency measurement has been used for
general percentage range and Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test has been used for
comparing the groups. Results revealed by evaluation on the findings obtained from analyses
have been commented and proposed about sample group level.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 1 |