The aim of this study is to identify how permanent visuals in primary schools
classified according their topic and the utility of those visuals on students. Multi-case
design had been determined by purposeful sampling and maximum variation sampling
techniques. The data for the analyses were obtained from interviews with the
focus group and photographic images from the schools in Izmir, Turkey. According to
the findings, visuals (pictures, sayings, etc.) representing nationalism and patriotism
values are dominant in schools. Among the visuals, it is rarer to observe scientists,
national and international literary, EU educational policies, philosophic people, artists
and women figures. Visuals are not diversified, not up-to-date and won’t focus on children’s
needs. Awareness to visuals is found as low and legal policies are insufficient.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarının koridorlarında ve dış duvarlarında yer alan
görsel unsurların temalarına göre nasıl bir dağılım gösterdiğini ortaya koyarak öğretmen ve okul
yöneticilerinin görüşleri üzerinden görsel unsurların önemini ve öğrenciler üzerindeki etkisini
belirlemektir. Bütüncül çoklu durum deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubu,
Türkiye’de İzmir ilinden amaçlı örnekleme yöntemi ve maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği
ile belirlenmiştir. Veriler, okullardan çekilen fotoğraflar ve odak grubu görüşmesi yoluyla elde
edilmiştir. Bulgulara göre, okullarda ulusalcılık ve yurtseverlik değerlerini simgeleyen görsel
unsurlar (resimler, büstler, özlü sözler vb.) baskındır. Bilim insanlarına, ulusal ve uluslararası
edebi, felsefi, sanatçı şahsiyetlere, kadın figürlerine ve AB eğitim politikalarının yansımalarına
görsellerde daha az yer verilmiştir. Görseller, sabit kalmaları, çeşitlendirilmemeleri, güncel
olmamaları ve çocuğun gereksinimlerine odaklanmamaları gibi nedenlerden dolayı istenen
etkiyi yapmamaktadır. Görsel unsurların önemine ilişkin farkındalık düşük, yasal düzenlemeler
yetersizdir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2017 |
Acceptance Date | June 13, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 2 |