E-öğrenme ortamlarından kullanılan e-içeriklerin önemi gün geçtikçe artmakta,
öğretmenlere ve öğretmen adaylarına ise e-içerik geliştirme sürecinde önemli görevler
düşmektedir. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının e-içerik geliştirme becerilerinin
değerlendirilmesidir. Bu amaca yönelik olarak Polat (2014) tarafından geliştirilen 48
maddeden ve yedi faktörden oluşan “E-içerik Geliştirme Becerileri” ölçeği, Fırat Üniversitesi
Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 602 öğretmen adayına uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına
göre katılımcılar, E-İçerik Geliştirme Becerileri ölçeğinin Teknik Kriterlerine, Animasyon
Kriterlerine, Video Kriterlerine, Grafik ve Fotoğraf Kriterlerine, Ölçme ve Değerlendirme
Kriterlerine “Kısmen Katılıyorum”; Eğitsel ve Tasarım Kriterlerine ve Ses Kriterlerine ise
“Katılıyorum” aralığına denk gelen cevaplar vermişlerdir.
The importance of the e-contents which are used in e-learning environments are increasing
every day and significant responsibilities are falling upon teachers and teacher candidates
for e-content development. The purpose of this study is to evaluate the e-content development
skills of the teacher candidates. Within the framework of this aim, an “E-Content Development
Skills” scale, which consisted of 48 matters and seven factors and developed by Polat (2014),
was applied to 602 teacher candidates, who studies in Education Faculty in Firat University.
According to the analysis results, the participants gave the answer of “Neither agree” on
Technical Criteria, Animation Criteria, Video Criteria, Graphic and Photograph Criteria,
Assessment and Evaluation Criteria of the E-Content Development Skills scale and the answers
of “Agree” on Educational and Design Criteria and Sound Criteria.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2017 |
Acceptance Date | May 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 5 |