The purpose of this research is to examine the effect of constructivist teaching on students’
success in teaching algebraic equations in the seventh grade mathematics class of primary
education in teaching with appropriately prepared worksheets. In the study, full experimental
research method with pretest-posttest control group was applied. The research was conducted
with the students in the seventh grade of a primary school in the province of Pasinler, Erzurum,
affiliated to the Ministry of National Education in the second term of 2011-2012 academic year.
The achievement test, prepared before the start of the study period, was applied as a pre-test
to the experimental and control groups. For the experimental group, the teaching process with
working leaves lasted 12 hours in 3 weeks. At the end of the training period, the achievement
test was re-applied as a post-test in both groups. The findings of the research show that the
training with the worksheets enhances the achievement visibly.
Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanmış
çalışma yaprakları ile öğretimin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde cebirsel
denklemlerin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada, ön test-son
test kontrol gruplu tam deneysel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırma, 2011-2012
eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, Erzurum ili Pasinler
ilçesinde bulunan bir İlköğretim Okulu’nun yedinci sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışma süreci başlamadan önce hazırlanan başarı testi Deney ve kontrol
gruplarına, ön-test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna çalışma yapraklarıyla öğretim süreci
3 haftada 12 ders saati sürmüştür. Öğretim süreci sonunda her iki gruba da, başarı testi son-test
olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları, çalışma yaprakları ile yapılan öğretimin
başarıyı gözle görülür bir biçimde arttırdığını göstermiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2017 |
Acceptance Date | February 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 5 |