Bu çalışmanın amacı, Dünya ve Evren Kavrama Soruları
(DEKS) yardımıyla “Astronomiyi Öğrenelim - Uzayı Keşfedelim Kampı-2 (AÖUK)”
süresince verilen astronomi temelli eğitimin, ortaokul seviyesindeki
öğrencilerin Dünya ve Evren hakkındaki kavramlarına olan etkisinin
incelenmesidir. Ayrıca öğrencilerin sosyal becerileri ve değer gelişimlerinin
bu kamp süresince nasıl etkilendiği belirlenmiştir. Araştırmada zayıf deneysel
desen olarak tek grup ön-test son-test modeli kullanılmıştır. AÖUK Bilim Kampı
ile öğrencilerin Dünya ve Evren hakkında kavram yanılgılarındaki değişimi
incelemek amacıyla 60 ortaokul öğrencisine kamptan önce Dünya ve Evren Kavrama
Soruları (DEKS) ön test olarak uygulanmıştır. Bir hafta süresince öğrencilere
astronomi ile ilgili 21 interaktif etkinlik uygulanmıştır. Kamp sonunda bu
öğrencilere son test olarak DEKS ölçeği tekrar uygulanarak öğrencilerin ön test
ve son test puanları arasında anlamlı fark olup olmadığına bakılmıştır. AÖUK bilim
kampı MEB okullarından gelen öğrencilerin Dünya ve Evren hakkındaki kavramsal
bilgilerinde anlamlı bir değişiklik oluşturmuştur. Bu değişiklik kapsamında Aydın
ilinde bulunan Sevgi evlerinde kalan öğrencilerin Dünya ve Evren hakkındaki
kavramsal bilgilerinde artma olmasına rağmen, bu artışın istatistiksel olarak anlamlı
bir değişiklik oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte nicel ve öğrencilerle yapılan
görüşmelerin de içinde bulunduğu nitel verilerin analizi sonucunda, her iki
grupta yer alan öğrencilerin AÖUK kampından önemli kazanımlar elde ederek
ayrıldıkları görülmüştür.
The aim of this study is to investigate effects of “Let’s learn astronomy, explore the space II” summer camp on middle school students’ knowledge about Earth and Universe by using Earth and Universe concept questions. Also, it is determined that how development of students’ social skills and values was influenced during this summer camp. 60 middle school students participated in the study. 21 activities about astronomy were put into practice with the students during the camp. Earth and universe concept questionnaire were used as pre-test and post-test. After AÖUK science camp, public school students’ conceptual understanding of Earth and Universe coming from the schools under Ministry of National Education changed significantly. As part of this change, although there is an increase of the disadvantaged students’ conceptual understanding about Earth and Universe, who are living in Sevgi houses, it is resulted that this change is no statistically significant. However, as a result of the analysis of quantitative and qualitative data including the interviews with students, it was seen that the students in both groups were left from AÖUK camp by obtaining the significant learning outcomes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | 1884 |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Acceptance Date | May 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 2 |