Bu nitel çalışmada yarı-yapılandırılmış görüşme soruları
köyde görev yapan 12 birinci sınıf öğretmenine yöneltilmiştir. Çalışmanın amacı
köyde görev yapan 1. Sınıf öğretmenlerinin Matematik Öğretim Programının
uygulanmasını yönelik görüşlerini ortaya koyarak sınırlılıklarını ortaya koymak
ve önerilerini almaktır. Çalışmanın katılımcılarını köylerde görev yapmakta
olan oniki gönüllü 1. Sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Katılımcıların onu birinci
sınıf öğretmeni, ikisi ise birinci sınıfı da içeren birleştirilmiş sınıf
öğretmenidir (Bir katılımcı 1. ve 3. Sınıf, bir katılımcı ise 1. ve 2. Sınıfı
birleştirilmiş sınıfta okutmaktadır). Çalışmanın bulguları “1. Sınıf
Programlarının Uygulanmasını Etkileyen Faktörler” ve “1. Sınıf Matematik
Öğretim Programının Uygulanmasını Etkileyen Faktörler” olmak üzere iki tema
altında toplanmıştır. 60-66 aylık çocuklar, okulun fiziksel imkânları, Okul
öncesi eğitimin etkisi ve Diğer kategorisi birinci temayı oluşturmuş ve “1.
Sınıfta okutulan bütün derslerin programlarını etkileyen faktörler” olarak
isimlendirilmiştir. Bu tema altında öğrencilerin farklı gelişim seviyelerinde
olması, soğuk sınıflar, tek sınıftan oluşan okullarda görev yapmak, okul öncesi
almış öğrencilerin el kaslarının gelişmiş olması, etkinliklere gönüllü katılım
sağlamaları, okula uyum sürecinin hızlı gelişmesi gibi kodlar ortaya çıkmıştır.
“Diğer” kategorisi farklı kodların yer aldığı bir kategori, olarak velilerin
destek vermemesi, etkili öğretmen el kitabı, hizmet içi eğitim talebi ve kitaplarda
örnek oyunlara yer verilmesi talebi yer almaktadır. İkinci tema olan “1. Sınıf
Matematik Öğretim Programını Etkileyen Faktörler” teması altında içerik,
kazanım, materyal sınırlığı, etkili öğretim yöntemleri kodları yer almaktadır.
“Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanında 3 sayısı ile “E” harfinin karıştırılması
nedeniyle zorluk yaşandığı, 9’dan 5’e geriye sayma, 6 ve 9’un karıştırılması,
0’ın öğretilmesi konularında sıkıntı yaşantığı ortaya konulmuştur. Geometrik
modeller ve 10’luk sayma küplerine ihtiyaç duyulduğu, bazı kazanımları
gerçekleştirmede zorluk yaşandığı, “Toplama işleminde toplananların yerleri
değiştiğinde toplamın değişmediğini fark eder” kazanımını konuyu açıklamadan
fark ettirmenin zorluğunun altı çizilmiştir. Bütün yarım ve çeyrek kavramlarına
yönelik modellere ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir. Oyun, drama ve
muzikal-ritmik zekanın kullanımı matematik konuları öğretiminde etkili
yöntemler olarak belirtilmiştir.
In this qualitative study, semi-structured interview questions were asked to twelve 1st grade classroom teachers working in villages. The aim of the study is to specify 1st grade classroom teachers’ needs, views and suggestions regarding the implementation of the 1st grade Mathematics curriculum. Twelve classroom teachers, ten of whom are first grade teachers and two of whom are multi-grade class teachers (one of them covers the content of 1st grade and 3th grade together, and the other covers 1st and 2nd grader course content) voluntarily participated in the study. Two themes emerged from the interviews: factors affecting the 1st grade curricula and factors affecting 1st grade Mathematics Curriculum. Under the first theme, 60-66 month-old children, the effect of pre-school education, and physical conditions of schools emerged as categories. The "Other" category under the first theme included the participants’ suggestions like making pre-school education obligatory and taking into account schools with one classroom by central curriculum development team. Under the second theme, the categories of attainment, content, materials, and effective instructional methods emerged. In Numbers and Operations topic, the problematic areas were found to be confusion between the capital letter "E" and number "3", counting down from 9 to 5, teaching of zero, and teaching of two digit numbers. It was highlighted that geometric models and 10’s series of accounting blocks are needed. Moreover, the concepts of whole, half, and quarter require models. Similarly, it was found that it is difficult to achieve some attainments. As the results revealed, as far as the attainments "Students will be able to notice..." are concerned, it is difficult to make students notice without explaining the topic. Playing games, drama and musical-rhythmic intelligence were listed as the effective methods in teaching mathematics subjects.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Other ID | 2077 |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Acceptance Date | August 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 4 |