Öğrencilerin gelecekte nasıl bir okul ve nasıl bir öğrenme ortamı hayal ettikleri var olan sorunlar için çözüm üretme ve yarının okullarını yapılandırmada önemli ve özgün veri kaynağı oluşturacaktır. Bu bağlamda öğrencilerin hayallerindeki okullar ve bu okullardaki teknolojilerin neler olabileceğinin betimlenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada 373 ortaokul öğrencisinden “Hayalimdeki Okul” başlıklı bir kompozisyon yazmaları istenmiş ve veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin daha çok okulun ve sınıfın fiziki olanaklarına ilişkin betimlemelerde bulundukları; tablet, akıllı sıra, robot öğretmen ve okulsuz eğitim hayal ettikleri görülmüş ve bazı öğrencilerin sınıflarda teknolojinin hiç olmaması yönündeki talepleri dikkat çekici bulunmuştur.
Students’ dream of a school in the future and dreams of how they want a learning environment will be an important and original source of data for the solution of existing problems and the structuring of the schools of tomorrow. In this context, 373 secondary school students were asked to write an essay titled “The School in my Dreams” and the data were evaluated by the descriptive analysis method. As a result of the study, it was found that students mostly describe the physical facilities of the school and the classroom. Besides, it was seen that they dreamed about tablet, smart table, robot teacher, and education without school and some students' demands for classrooms without technology were remarkable.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Acceptance Date | February 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 5 |