Bu çalışmanın genel amacı, fen ve teknoloji
dersinde uygulanan allosterik öğrenme modelinin öğrencilerin tutumlarına,
güdülerine ve akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırma deneysel
modele dayalı olarak, öntest-sontest kontrol gruplu desene göre yapılmıştır. İlkokul
dördüncü sınıftan 21 öğrenci çalışmanın deney grubunu, 22 öğrenci ise kontrol
grubunu oluşturmaktadır. Deney grubundaki fen ve teknoloji dersleri allosterik
öğrenme modeline göre işlenirken, kontrol grubundaki dersler fen ve teknoloji
dersi öğretim programının öngördüğü yöntemlere dayalı olarak işlenmiştir.
Araştırma sonunda, allosterik öğrenme modelinin uygulandığı deney grubu
öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarını, güdülerini ve
akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Acceptance Date | January 22, 19 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 5 |