This study aims to examine the social-emotional behaviors of 60-72 months children by comparing those who take and those who do not take creative drama education in relation to their gender, birth order, number of siblings, their mother’s age and education level. The sample was composed of 90 children, 45 of whom were in the experimental group and 45 were in the control group. A “Personal Information Form” was used to collect information about the children and their families, the “Vineland Social-Emotional Early Childhood Scale” developed by Sparrow et al. 1998 and adapted to Turkish by Ceylan and Omeroglu 2008 was used to measure the children’s social-emotional behaviors. The children in the experimental group were provided with creative drama education addressing social-emotional behaviors twice a week in 45 minute periods each over a period of 12 weeks. In the analysis of the data, two way analysis of variance ANOVA test was used. No significant difference was found in the socialemotional behaviors in children who participated in the creative drama education and those who did not with respect to gender, birth order, number of siblings, mother’s education. But there was a significant difference with regard to mothers’ age
Vineland Social-Emotional Early Childhood Scale, five year old children, social-emotional behaviors, creative drama education.
Araştırmanın amacını, yaratıcı drama eğitimi alan ve almayan 60-72 aylar arasındaki çocukların sosyal-duygusal davranışlarının çocuğun cinsiyeti, doğum sırası, kardeş sayısı, annenin yaşı ve öğrenim düzeyine göre incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 45’i deney ve 45’i kontrol grubu olmak üzere toplam 90 çocuk oluşturmuştur. Deneysel desenli olan bu araştırmada, çocuklar ve aileleri hakkında bilgi almak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, çocukların sosyal-duygusal davranışlarını belirlemek için Sparrow ve diğ. 1998 tarafından geliştirilen, Ceylan ve Ömeroğlu 2008 tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Vineland Sosyal- Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği VSDEÇÖ ” kullanılmıştır. Deney grubundaki çocuklara araştırmacı tarafından haftada iki gün 45 dakika süre ile toplam 12 hafta boyunca sosyal-duygusal davranışlara yönelik yaratıcı drama eğitim programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde “ilişkisiz örneklemler için iki faktörlü ANOVA” kullanılmıştır. Sonuç olarak, yaratıcı drama eğitimine katılan ve katılmayan çocukların sosyal-duygusal davranışlarının cinsiyetlerine, doğum sıralarına, kardeş sayılarına, çocukların annelerinin öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermedikleri, ancak çocukların annelerinin yaşlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.
Vineland Sosyal-Duygusal Erken Çocukluk Ölçeği, okul öncesi eğitim, sosyal –duygusal davranışlar, yaratıcı drama eğitimi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | January 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012, Volume 20, Issue 1 |
Bibtex | @ { kefdergi619508, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, eissn = {2147-9844}, address = {Aktekke Mah. Kastamonu eğitim Fakültesi Kastamonu}, publisher = {Kastamonu University}, year = {2012}, volume = {20}, number = {1}, pages = {63 - 80}, title = {Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Ceylan, Şehnaz and Ömeroğlu, Esra} } |
APA | Ceylan, Ş. & Ömeroğlu, E. (2012). Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi . Kastamonu Eğitim Dergisi , 20 (1) , 63-80 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/48696/619508 |
MLA | Ceylan, Ş. , Ömeroğlu, E. "Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi" . Kastamonu Eğitim Dergisi 20 (2012 ): 63-80 <https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/48696/619508> |
Chicago | Ceylan, Ş. , Ömeroğlu, E. "Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 20 (2012 ): 63-80 |
RIS | TY - JOUR T1 - STUDY OF SOCIAL-EMOTIONAL BEHAVIORS OF 60-72 MONTHS CHILDREN WHO TAKE AND DO NOT TAKE CREATIVE DRAMA EDUCATION WITH RESPECT TO SOME VARIABLES AU - ŞehnazCeylan, EsraÖmeroğlu Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 63 EP - 80 VL - 20 IS - 1 SN - -2147-9844 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Kastamonu Education Journal Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi %A Şehnaz Ceylan , Esra Ömeroğlu %T Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi %D 2012 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P -2147-9844 %V 20 %N 1 %R %U |
ISNAD | Ceylan, Şehnaz , Ömeroğlu, Esra . "Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 20 / 1 (January 2012): 63-80 . |
AMA | Ceylan Ş. , Ömeroğlu E. Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Kastamonu Education Journal. 2012; 20(1): 63-80. |
Vancouver | Ceylan Ş. , Ömeroğlu E. Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2012; 20(1): 63-80. |
IEEE | Ş. Ceylan and E. Ömeroğlu , "Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Almayan 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 20, no. 1, pp. 63-80, Jan. 2012 |