BibTex RIS Cite

PHYSICS TEACHERS OPINIONS ON NEW APPLIED 11TH GRADE PHYSICS COURSE AT 2010-2011 ACADEMIC YEAR

Year 2012, Volume: 20 Issue: 3, 869 - 882, 01.09.2012

Abstract

In this study, it is aimed to evaluate the opinions of physics teachers about 11th grade physics curriculum which was applied firstly at 2010-2011 academic year in the point of scientific content, learning-teaching process, preparation and evaluation activities. Physics Course Curriculum Evaluation Survey PCCES was applied to physics teachers who were participated the study. PCCES consist of 44 items under the three sub-topics as scientific content, learningteaching process, preparation and evaluation activities. The data collected was analyzed by SPSS 16.0 statistical programme. According to the results of the study, positive and negative aspects of the 11th grade physics curriculum were discussed.

References

  • 1. Arslan, M.M., Eraslan, L. (2003). Yeni eğitim paradigması ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. Milli Eğitim Dergisi, 160. 880 Özlem SADİ, Murat YILDIZ Eylül 2012 Cilt:20 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 2. Kemertaş, İ.. Uygulamalı Genel Öğretim-Yönetim Yöntemleri, Geliştirilmiş İkinci Baskı, Birsen Yayınevi, İstanbul. 1997.
  • 3. Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum, Science Education, 77, (4), 433-440.
  • 4. Ünal, S., Costu, B., Karatas, F.Ö. (2004). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki çalışmalara genel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 183-202.
  • 5. Tekbıyık, A. ve Akdeniz A. R. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF-EFMED), 2(2), 23-37.
  • 6. Demirel, Ö. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2003.
  • 7. Milli Eğitim Bakanlığı. (2008) Ortaöğretim 11. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • 8. GüneĢ, B. (2008).Yeni fizik programı. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.313, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 9. Üstün, U. (2008). Lise fizik öğretim programının geliştirilmesi için ihtiyaç analizi çalışması. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.314, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 10. Ateş, S. (2008). Yeni fizik dersi öğretim programının felsefesi, temelleri ve vizyonu. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.316, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 11. Serin, G. (2008). Yeni lise fizik öğretim programında öğrenme alanları. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.317, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 12. Eryılmaz, A. (2008). Yeni lise fizik öğretim programında önerilen öğrenme ve ölçme değerlendirme yaklaşımları. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.318, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 13. Güneş, B., Ateş, S., Eryılmaz, A., Kanlı, U., Serin, G., Arslan, A. ve Gülyurdu, T. (2010). Yenilenen lise fizik dersi öğretim programının uygulama süreci ve yaşanan sıkıntıların tespiti üzerine bir araştırma. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (9. UFBMEK) sözlü bildirisi, Özet Kitapçığı, s.76, 23-25 Eylül 2010, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • 14. Balta, N. ve Eryılmaz, A. (2010). Yeni fizik öğretim programı: Öğretmen görüşleri ve ihtiyaçları. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (9. UFBMEK) sözlü bildirisi, Özet Kitapçığı, s.81, 23-25 Eylül 2010, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • 15. Karal, A. (2010). Yeni 9. Sınıf Fizik Dersi Müfredat Programının Fizik Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi (Mersin İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 16. Özdemir,E., Benli, A., Dörtlemez, D., Yalçın, Y., Tanel, R., Kaya, S. Ve Kaçar, N. (2011). 2005 Ortaöğretġm fizik programı düzenlemelerinin öğretmen adayları ve öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 68-89. Fizik Öğretmenlerinin 2010-2011 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan ... 881 September 2012 Vol:20 No:3 Kastamonu Education Journal
  • 17. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yay, 1999.
  • 18. Özdamar, K. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Genişletilmiş 5. Baskı, Kaan Kitapevi, Eskişehir, 2004.
  • 19. Erçetin, S.S (Edt.), Ataklı, A., Yağcı, E.ve diğerleri. Öğretmen Adaylar için Konu Anlatımlı KPSS. Ankara: Asil Yayın Dağıtım, 2004.
  • 20. Büyükkaragöz, S. S.Program Geliştirme “Kaynak Metinler”. Öz Eğitim Yayınları, Konya, 1997.
  • 21. Başar, H. Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, s.70-82, Ankara, 2010.
  • 22. Livatyalı H. Zaman Yönetimi ve Okul. Sınıf Yönetimi, Eğitim Kitabevi Yayınları, s.306, Konya, 2004.
  • 23. Erkılıç, T. A., Zaman Yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi (Editör: Hüseyin Kıran), Anı Yayıncılık, s.128-129, Ankara, 2006.

Fizik Öğretmenlerinin 2010-2011 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan 11. Sınıf Fizik Dersi Müfredatına Bakışı

Year 2012, Volume: 20 Issue: 3, 869 - 882, 01.09.2012

Abstract

Bu çalışmada, Karaman-Merkez ilindeki fizik öğretmenlerinin görüşleri göz önünde tutularak ilk defa 2010-2011 eğitim-öğretim yılında uygulanan 11. sınıf fizik müfredatının, bilimsel içerik, öğrenme ve öğretme süreci ders işleme stratejileri , hazırlık ve değerlendirme boyutları bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan fizik öğretmenlerine,”Fizik Dersi Müfretadı Değerlendirme Anketi” FDMDA uygulanmıştır. FDMDA içerik, öğrenme ve öğretme süreci, hazırlık ve değerlendirme olmak üzere üç alt başlık altında toplam 44 maddeden oluşmaktadır. Veriler SPSS 16.0 istatistiksel paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak, yeni 11.sınıf fizik müfredatının uygulanma aşamasında karşılaşılan olumsuz ve aynı zamanda olumlu yönler tartışılmıştır.

References

  • 1. Arslan, M.M., Eraslan, L. (2003). Yeni eğitim paradigması ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. Milli Eğitim Dergisi, 160. 880 Özlem SADİ, Murat YILDIZ Eylül 2012 Cilt:20 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 2. Kemertaş, İ.. Uygulamalı Genel Öğretim-Yönetim Yöntemleri, Geliştirilmiş İkinci Baskı, Birsen Yayınevi, İstanbul. 1997.
  • 3. Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum, Science Education, 77, (4), 433-440.
  • 4. Ünal, S., Costu, B., Karatas, F.Ö. (2004). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki çalışmalara genel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 183-202.
  • 5. Tekbıyık, A. ve Akdeniz A. R. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğretmen Görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (NEF-EFMED), 2(2), 23-37.
  • 6. Demirel, Ö. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2003.
  • 7. Milli Eğitim Bakanlığı. (2008) Ortaöğretim 11. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • 8. GüneĢ, B. (2008).Yeni fizik programı. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.313, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 9. Üstün, U. (2008). Lise fizik öğretim programının geliştirilmesi için ihtiyaç analizi çalışması. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.314, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 10. Ateş, S. (2008). Yeni fizik dersi öğretim programının felsefesi, temelleri ve vizyonu. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.316, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 11. Serin, G. (2008). Yeni lise fizik öğretim programında öğrenme alanları. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.317, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 12. Eryılmaz, A. (2008). Yeni lise fizik öğretim programında önerilen öğrenme ve ölçme değerlendirme yaklaşımları. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (8. UFBMEK) mini sempozyum bildirisi, Özetler Kitabı, s.318, 27-29 Ağustos 2008, AĠBÜ Eğitim Fakültesi, Bolu.
  • 13. Güneş, B., Ateş, S., Eryılmaz, A., Kanlı, U., Serin, G., Arslan, A. ve Gülyurdu, T. (2010). Yenilenen lise fizik dersi öğretim programının uygulama süreci ve yaşanan sıkıntıların tespiti üzerine bir araştırma. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (9. UFBMEK) sözlü bildirisi, Özet Kitapçığı, s.76, 23-25 Eylül 2010, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • 14. Balta, N. ve Eryılmaz, A. (2010). Yeni fizik öğretim programı: Öğretmen görüşleri ve ihtiyaçları. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (9. UFBMEK) sözlü bildirisi, Özet Kitapçığı, s.81, 23-25 Eylül 2010, Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • 15. Karal, A. (2010). Yeni 9. Sınıf Fizik Dersi Müfredat Programının Fizik Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi (Mersin İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 16. Özdemir,E., Benli, A., Dörtlemez, D., Yalçın, Y., Tanel, R., Kaya, S. Ve Kaçar, N. (2011). 2005 Ortaöğretġm fizik programı düzenlemelerinin öğretmen adayları ve öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 68-89. Fizik Öğretmenlerinin 2010-2011 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan ... 881 September 2012 Vol:20 No:3 Kastamonu Education Journal
  • 17. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yay, 1999.
  • 18. Özdamar, K. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Genişletilmiş 5. Baskı, Kaan Kitapevi, Eskişehir, 2004.
  • 19. Erçetin, S.S (Edt.), Ataklı, A., Yağcı, E.ve diğerleri. Öğretmen Adaylar için Konu Anlatımlı KPSS. Ankara: Asil Yayın Dağıtım, 2004.
  • 20. Büyükkaragöz, S. S.Program Geliştirme “Kaynak Metinler”. Öz Eğitim Yayınları, Konya, 1997.
  • 21. Başar, H. Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, s.70-82, Ankara, 2010.
  • 22. Livatyalı H. Zaman Yönetimi ve Okul. Sınıf Yönetimi, Eğitim Kitabevi Yayınları, s.306, Konya, 2004.
  • 23. Erkılıç, T. A., Zaman Yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi (Editör: Hüseyin Kıran), Anı Yayıncılık, s.128-129, Ankara, 2006.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Özlem Sadi This is me

Murat Yıldız This is me

Publication Date September 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 20 Issue: 3

Cite

APA Sadi, Ö., & Yıldız, M. (2012). Fizik Öğretmenlerinin 2010-2011 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan 11. Sınıf Fizik Dersi Müfredatına Bakışı. Kastamonu Education Journal, 20(3), 869-882.

10037