BibTex RIS Cite

RURAL POLICY IN TEACHER TRAINING INSTITUTES AND HIGHE EDUCATION

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 449 - 458, 01.05.2011

Abstract

Purpose of this study is important in the village on the Turkish Education Institutes, the village was to evaluate in terms of teacher training. The reasons for the study of Rural Institutes, the purposes of their establishment, functioning and growing in these institutions focused on the qualifications of teachers and students. In addition, the first period of the Republic, the Turkish education system and study of this system were investigated in the place and importance of the Village Institutes. Turkish Village Institutes in the education system for the evaluation of the new formations are discussed in terms of historical development. The method used in this study, literature review on the subject made. At the end of the study findings, the original principles of the model village kalınmak provided education and training institutes should be about how well the present light tutuğu and educational activities were also many benefits.

References

  • 1. Aktan M. Asaf. (2005). İnönü‟nün Kitap Karşısındaki kıvancı. Köy Enstitüleri Gerçeği. Menekşe Nedim(Derleyen). İzmir: Aday Basım.
  • 2. Alakuş, A. O. (2005). Çok Alanlı Sanat Eğitimi. İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları. Özsoy Vedat (Editör). Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 3.
  • 3. Altunya, Niyazi. (1848–2008), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Deneyimi İstanbul.
  • 4. Altunya, Niyazi. (1999), “Eğitim Hakkı”, Gök, F.(der),75 yılda eğitim içinde, İstanbul: Tarih vakfı, 79-89.
  • 5. Apaydın. T (1990), Köy Enstitüsü yılları.4.Basım, Çağdaş Yayınları, İstanbul.
  • 6. Arslan, Mehmet. (2004). Çağdaşlaşma Bağlamında Köy Enstitülerinde Güzel Sanatlar Eğitiminin Yeri ve Önemi. Yeniden imece. Sayı. 4., Ağustos İzmir.
  • 7. Aydemir, Şevket Süreyya. (1932), iktisat Mücadelesinde Köy Muallimi, Ankara
  • 8. Bozkurt, Birgül (2001), Öğretmen Cumhuriyet ve kurumları, Yüksek Lisans Tezi, Mersin
  • 9. Coşkun, Hasan (2007), Eğitim Açısından Bir Çevre İncelemesi (Hasanoğlan-Elmadağ), Ankara.
  • 10. Dewey, John. Türkiye Maarifi Hakkında Rapor (1924). İstanbul, Devlet Basımevi, 1939
  • 11. Doğan, Mehmet (2005), Kağnıdan İnternete (Pazar ören Köy Enstitüsü), Ankara.
  • 12. Gedikoğlu, Ş. (1949). Niçin Eğitmen Kursları, Köy Enstitüleri. Ankara: İdeal Matbaası.
  • 13. Gedikoğlu, Ş. (1971), Evreleri Getirdikleri ve Yankılarıyla Köy Enstitüleri, Ankara: İş Matbaacılık ve Ticaret.
  • 14. Güner, İ. S. (1980), “Köy Enstitüleri’nde Örgütlenme ve Demokratik Eğitim”, Eğitim mücadelesi, Köy Enstitüleri Özel Sayısı, 6: 20–24.
  • 15. Kartekin, E. (1973). Devrim Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti Rejimi. İstanbul: Sinan Yayınları.
  • 16. Koçer, H. A. (1974). Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • 17. Özsoy, S. (2004) “ Eşitlikçi bir eğitim deneyimi olarak Köy Enstitüleri,” Eğitim Bilim Toplum, 7: 4–25, Sayfa 12 / 13, T.D: (1939–1954) Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi.
  • 18. Öztürk, İ. (1961). “Köy Enstitülerinin Verimi”, Tonguç’a Kitap. İstanbul: Ekin Basımevi.
  • 19. Şeren, M. (1982). Türkiye’de Köye Öğretmen Yetiştirme. Köy Enstitüleri Sistemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. A.Ü. Eğitim Fakültesi.
  • 20. Tekben, Şerif. (1962), Neden Köy Enstitüleri? İstanbul, Türkiye Milli Gençlik Teşkilatı Yayını.
  • 21. Tekben, Şerif. (1962). Neden Köy Enstitüleri. İstanbul: Gençlik Yayınları.
  • 22. Tonguç, İ,H. (1946), İlk Öğretim Kavramı, İstanbul. Remzi Kitapevi.
  • 23. Tonguç, İsmail Hakkı (1999 ), Mektuplarla Köy Enstitüsü Yılları(1936- 1946), Güldikeni: Ankara.
  • 24. Türkoğlu, P( 1980), “ Öğretim Programları Yönünden Köy Enstitüleri”, Eğitim mücadelesi.

ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI OLARAK KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNİN İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 449 - 458, 01.05.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı; Türk Eğitim Tarihinde önemli bir yeri olan Köy Enstitülerinin, köye öğretmen yetiştirme yönünden değerlendirmektir. Çalışmada Köy Enstitülerini hazırlayan nedenler, bunların kuruluş amaçları, işleyişi ve bu kurumlardan yetişen öğretmenlerin ve öğrencilerin nitelikleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada Cumhuriyetin ilk döneminde Türk eğitim sistemi ve bu sistem içinde olan Köy Enstitülerinin yeri ve önemi incelenmiştir. Türk eğitim sisteminin değerlendirilmesi için Köy Enstitülerinin getirdiği yeni oluşumlar tarihsel gelişim açısından ele alınmıştır. Ayrıca yüksek öğretmen okullarının Türk eğitim sistemi içindeki yeri ve önemi de belirtilmiştir. Çalışmada kullanılan yöntem ise, konuyla ilgili yapılmış literatür taramasıdır. Çalışmanın sonunda ise elde edilen bulgular, Köy enstitüleri modelinin orijinal ilkelerine bağlı kalınmak şartıyla eğitim ve öğretimin nasıl olması gerektiği konusunda günümüze ışık tutuğu ve eğitim faaliyetlerinin yanında birçok faydaları da olduğu belirlenmiştir

References

  • 1. Aktan M. Asaf. (2005). İnönü‟nün Kitap Karşısındaki kıvancı. Köy Enstitüleri Gerçeği. Menekşe Nedim(Derleyen). İzmir: Aday Basım.
  • 2. Alakuş, A. O. (2005). Çok Alanlı Sanat Eğitimi. İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları. Özsoy Vedat (Editör). Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 3.
  • 3. Altunya, Niyazi. (1848–2008), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Deneyimi İstanbul.
  • 4. Altunya, Niyazi. (1999), “Eğitim Hakkı”, Gök, F.(der),75 yılda eğitim içinde, İstanbul: Tarih vakfı, 79-89.
  • 5. Apaydın. T (1990), Köy Enstitüsü yılları.4.Basım, Çağdaş Yayınları, İstanbul.
  • 6. Arslan, Mehmet. (2004). Çağdaşlaşma Bağlamında Köy Enstitülerinde Güzel Sanatlar Eğitiminin Yeri ve Önemi. Yeniden imece. Sayı. 4., Ağustos İzmir.
  • 7. Aydemir, Şevket Süreyya. (1932), iktisat Mücadelesinde Köy Muallimi, Ankara
  • 8. Bozkurt, Birgül (2001), Öğretmen Cumhuriyet ve kurumları, Yüksek Lisans Tezi, Mersin
  • 9. Coşkun, Hasan (2007), Eğitim Açısından Bir Çevre İncelemesi (Hasanoğlan-Elmadağ), Ankara.
  • 10. Dewey, John. Türkiye Maarifi Hakkında Rapor (1924). İstanbul, Devlet Basımevi, 1939
  • 11. Doğan, Mehmet (2005), Kağnıdan İnternete (Pazar ören Köy Enstitüsü), Ankara.
  • 12. Gedikoğlu, Ş. (1949). Niçin Eğitmen Kursları, Köy Enstitüleri. Ankara: İdeal Matbaası.
  • 13. Gedikoğlu, Ş. (1971), Evreleri Getirdikleri ve Yankılarıyla Köy Enstitüleri, Ankara: İş Matbaacılık ve Ticaret.
  • 14. Güner, İ. S. (1980), “Köy Enstitüleri’nde Örgütlenme ve Demokratik Eğitim”, Eğitim mücadelesi, Köy Enstitüleri Özel Sayısı, 6: 20–24.
  • 15. Kartekin, E. (1973). Devrim Tarihi ve Türkiye Cumhuriyeti Rejimi. İstanbul: Sinan Yayınları.
  • 16. Koçer, H. A. (1974). Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • 17. Özsoy, S. (2004) “ Eşitlikçi bir eğitim deneyimi olarak Köy Enstitüleri,” Eğitim Bilim Toplum, 7: 4–25, Sayfa 12 / 13, T.D: (1939–1954) Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi.
  • 18. Öztürk, İ. (1961). “Köy Enstitülerinin Verimi”, Tonguç’a Kitap. İstanbul: Ekin Basımevi.
  • 19. Şeren, M. (1982). Türkiye’de Köye Öğretmen Yetiştirme. Köy Enstitüleri Sistemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. A.Ü. Eğitim Fakültesi.
  • 20. Tekben, Şerif. (1962), Neden Köy Enstitüleri? İstanbul, Türkiye Milli Gençlik Teşkilatı Yayını.
  • 21. Tekben, Şerif. (1962). Neden Köy Enstitüleri. İstanbul: Gençlik Yayınları.
  • 22. Tonguç, İ,H. (1946), İlk Öğretim Kavramı, İstanbul. Remzi Kitapevi.
  • 23. Tonguç, İsmail Hakkı (1999 ), Mektuplarla Köy Enstitüsü Yılları(1936- 1946), Güldikeni: Ankara.
  • 24. Türkoğlu, P( 1980), “ Öğretim Programları Yönünden Köy Enstitüleri”, Eğitim mücadelesi.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Çoban This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Çoban, A. (2011). ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI OLARAK KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNİN İNCELENMESİ. Kastamonu Education Journal, 19(2), 449-458.

10037