BibTex RIS Cite

THE PERCEPTIONS OF THE SOCIAL STUDIES STUDENT TEACHERS ABOUT DEMOCRATIC TEACHER

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 577 - 586, 01.05.2011

Abstract

The social studies teaching plays an important role to transmit knowledge and skills concerning democracy to students. For this reason, social studies student teachers should be given education about how to teach and transmit knowledge of democracy and democratic skills. Besides this, social studies student teachers should also be taught attributes of democratic teacher. The purpose of this paper is to examine perceptions of 50 social studies student teachers who are the final year students of social studies teacher education department of Fatih Faculty of Education at Karadeniz Technical University. A qualitative approach was used in this research to illuminate student teachers’ perception about democratic teacher. Data was gathered an open-ended questionnaire. In the light of gained data, it seems that social studies student teachers do not given an adequate education about democracy education and democratic teacher.

References

  • 1. Göregenli, M., Gürşimşek, L. Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerde Demokratik Tutumlar, Değerler ve Demokrasiye İlişkin İnançlar. Uluslar Arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu. Çanakkale Üniversitesi, 20- 21 Mayıs 2004.
  • 2. Gordon, T. Etkili Öğretmenlik Eğitimi. (Çev.E. Aksoy),İstanbul: Yapa Yayınları,1998.
  • 3. Erdoğan, İ. Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2002.
  • 4. Küçükahmet, L. “Demokrasi Eğitiminde Boyutlar ve Sorunlar”. (Panel,1), Demokrasi İçin Eğitim, Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları, 1989.
  • 5. Başar, H. Sınıf Yönetimi. İstanbul: M.E.B Yayınları Bilim Kültür Eserleri Dizisi, 1999.
  • 6. Gözütok, D. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitap Evi,2004.
  • 7. Küçükahmet, L. “Öğretmenliğimi Geliştiriyorum”, Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2002.
  • 8. Yıldırım, A., Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2006.
  • 9. Çepni, S. Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üç Yol Kültür Merkezi, 2005.
  • 10. Adahl, R. Demokrasi Üzerine. (Çev. B. Kadıoğlu), Ankara: Phoenix Yayınları, 2001.
  • 11. Demircioğlu, İ.H. “Türkiye’de Tarih Öğretimi Aktif Vatandaşlık Eğitimini Desteklemekte Midir? Tarih Öğretmenlerinin Görüşleri”, 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi (Ed. M. Safran ve D. Dilek), İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2008.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 577 - 586, 01.05.2011

Abstract

Demokratik nitelik ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında, sosyal bilgiler öğretimi çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu çerçevede, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimleri aşamasında, demokrasi, demokrasi eğitimi, demokratik nitelik ve becerilerin öğrencilere nasıl kazandırılabileceği gibi konularda aday öğretmenlere eğitim verilmelidir. Bu araştırmanın amacı, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi sosyal bilgiler programında bulanan öğrencilerin, demokratik öğretmen hakkındaki düşüncelerini ortaya koymaktır. Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği programı öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup, programın son sınıfında okuyan bütün öğrenciler araştırmaya dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmış olup, ankete 50 sosyal bilgiler öğretmen adayı katılmıştır. Açık uçlu sorular analiz edilerek kategorilere ayrılmıştır. Elde edilen verilerin ışığı altında, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik öğretmen olmak için yeterli bir eğitim almadıkları anlaşılmaktadır

References

  • 1. Göregenli, M., Gürşimşek, L. Öğretmen Adayları ve Öğretmenlerde Demokratik Tutumlar, Değerler ve Demokrasiye İlişkin İnançlar. Uluslar Arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu. Çanakkale Üniversitesi, 20- 21 Mayıs 2004.
  • 2. Gordon, T. Etkili Öğretmenlik Eğitimi. (Çev.E. Aksoy),İstanbul: Yapa Yayınları,1998.
  • 3. Erdoğan, İ. Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sistem Yayıncılık, 2002.
  • 4. Küçükahmet, L. “Demokrasi Eğitiminde Boyutlar ve Sorunlar”. (Panel,1), Demokrasi İçin Eğitim, Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları, 1989.
  • 5. Başar, H. Sınıf Yönetimi. İstanbul: M.E.B Yayınları Bilim Kültür Eserleri Dizisi, 1999.
  • 6. Gözütok, D. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitap Evi,2004.
  • 7. Küçükahmet, L. “Öğretmenliğimi Geliştiriyorum”, Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2002.
  • 8. Yıldırım, A., Şimşek, H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2006.
  • 9. Çepni, S. Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üç Yol Kültür Merkezi, 2005.
  • 10. Adahl, R. Demokrasi Üzerine. (Çev. B. Kadıoğlu), Ankara: Phoenix Yayınları, 2001.
  • 11. Demircioğlu, İ.H. “Türkiye’de Tarih Öğretimi Aktif Vatandaşlık Eğitimini Desteklemekte Midir? Tarih Öğretmenlerinin Görüşleri”, 21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi (Ed. M. Safran ve D. Dilek), İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, 2008.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İsmail Hakkı Demircioğlu This is me

Celal Mutluer This is me

Ebru Demircioğlu This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Demircioğlu, İ. H., Mutluer, C., & Demircioğlu, E. (2011). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 19(2), 577-586.

10037