In this study, the effect of technology on learning and teaching in a classroom environment is invetigated. It is widely known that, the effect of technology in the classroom is highly productive. But to what extent and under what circumstances it should be applied depend on different factors such as; backround knowledge of teachers about the teaching equipments they use, the ability to use this technology, the methods, strategies and techniques about using it, students’ perceptions of technology, technological supports offered by the school, etc. As a result, technology is not an end itself, it should be supported by some other mean.
Bu çalışmada, öğretme ve öğrenmede eğitim teknolijisinin etkileri ve kullanımı ele alınmıştır. Bilindiği gibi sınıf içinde teknolojinin kullanımının öğrenme ve öğretme üzerindeki etkisi tartışılmazdır. Bu etki programın bütün öğelerini etkilemekte ve daha etkin hale getirmektedir. Fakat bu kullanımın ne kadar ve ne şekilde olacağı çeşitli faktörlere bağlıdır; öğretmenlerin kullanacakları teknoloji hakkındaki altyapı bilgileri, bu teknolojiyi kullanabilme yetenekleri, teknolojileri uygularken kullanacakları yöntem, teknik ve stratejiler, öğrencilerin kullanacakları teknolojiyi kavrayabilmeleri, okulun sunduğu imkanlar vb. Sonuç olarak zengin teknolojik bir ortam tek başına işe yaramamakta, mutlaka söz konusu faktörlerle desteklenmelidir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 17 Issue: 1 |