BibTex RIS Cite

MAIN TRENDS ON SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION

Year 2009, Volume: 17 Issue: 1, 87 - 102, 01.01.2009

Abstract

The aim of this study carried out using literature review method is to determine the researches performed from 2000 to present on teaching science in primary education and to categorize them according to the field of subjects for the new researches in our country. Reviewing the publications, 12 journals published between 2000 and 2006, were analysed with the 9 printed and 3 on-line journals. Furthermore, all presented and published proposals were examined in the national conferences during this period. Analysing the data, papers are coded relating to the publication places and dates, they presented in tables under 8 different sub-titles according to the method, findings and results.

References

  • 1. Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. ve Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde güncel araştırma alanları, IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, s: 259-266.
  • 2. Cohen, L. & Manıion, L. (1990). Research methods in education (Third Edition) London: Routledge.
  • 3. McDermott, L. C. & Redısh E. F. (1999). Resource letter PER-1: physics education research, The American Journal of Physics, Vol 67 (9), 755-764.
  • 4. Yin, R. (1994). Case study research: design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE TEMEL YÖNELİMLER

Year 2009, Volume: 17 Issue: 1, 87 - 102, 01.01.2009

Abstract

Literatür taraması yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji eğitim-öğretimine yönelik 2000 yılından günümüze kadar gerçekleştirilen araştırmaları tespit etmek ve konu alanlarına göre sınıflandırarak ülkemiz için bu alanın eğitimine yönelik öncelikli araştırma konularını belirlemektir. Gerçekleştirilen taramada; 9 basılı ve 3 internet erişimli olmak üzere toplam 12 derginin 2000-06 tarihleri arasındaki ulaşılabilen tüm yayınlanmış sayıları incelenmiştir. Ayrıca, ilgili tarihler arasında yapılan 3 ulusal kongrede sunulan ve basılan bildirilerde irdelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, makaleler yayınlandığı yer ve yayın tarihlerine göre kodlanmış, yöntem, bulgu ve sonuçlarına göre irdelenerek 8 farklı konu başlığı altında gruplandırılarak ilgili tablolarda sunulmuştur.

References

  • 1. Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. ve Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde güncel araştırma alanları, IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, s: 259-266.
  • 2. Cohen, L. & Manıion, L. (1990). Research methods in education (Third Edition) London: Routledge.
  • 3. McDermott, L. C. & Redısh E. F. (1999). Resource letter PER-1: physics education research, The American Journal of Physics, Vol 67 (9), 755-764.
  • 4. Yin, R. (1994). Case study research: design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Orhan Karamustafaoğlu This is me

Publication Date January 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Karamustafaoğlu, O. (2009). FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE TEMEL YÖNELİMLER. Kastamonu Education Journal, 17(1), 87-102.

10037