BibTex RIS Cite
Year 2008, Volume: 16 Issue: 2, 413 - 430, 01.10.2008

Abstract

The aim of this study is to identify the perceptions of the parents in relation to kindergardens whose children attend to public or private kindergardens.The subjects of this study were the parents n=91 whose children attend to public or private kindergardens in the city center of Bolu in 2005-2006 academic year and who participated in this study which is descriptive. In this study the interview form was used as data collection instrument and it has two parts the first part includes information about the parents and the child and the second part includes information about the subjects’ perceptions in relation to kindergardens and preschool education . Some of the findings of the study were as follows : the primary function of preschool institutions is to prepare children to schools, to gain self-care skills and to teach social skills e.g. sharing, cooperation. Another finding of this study was that why the parents mostly examine both the teachers and the curriculum at these schools. Reinforcing the curriculum at home and cooperation with teachers were the other findings of the present study as they wanted to get some information about these schools.

References

  • 1. Güneysu, S. (2001). “Neden Erken Çocukluk Eğitimi” Çoluk Çocuk Dergisi. Sayı: 2.
  • 2. Demiriz, S. ve Çağlayan, D. (2001). “5-6 Yaş Çocuklarının Öz bakım Becerilerinin Cinsiyet ve Okul Öncesi Eğitim Alma Durumlarına Göre İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 150, Mart, Nisan, Mayıs.
  • 3. Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1997). Orta Dereceli kız teknik Öğretim Okulları Okulöncesi Eğitimi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 4. Sevinç, M. (2003). Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • 5. Zembat, R., Yıldız, G., Önder, A. ve Fathi, L. (1994). “İstanbul’daki Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlarla İlgili Bir Durum Tespit Araştırması”. 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi Ve Yaygınlaştırılması Semineri, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • 6. Carlson, L.H. (1989). “Professional and Parents Views Of Early Childhood Programs: A Cross-Cultural Study”. Early Childhood Development And Care. 1989, (509), pp: 51-64.
  • 7. Başaran, S. ve Koç, F. (2000). Ailenin Çocuğun Okuldaki Eğitimine Katılım Sorunları ve Katılımın Sağlanması İçin Alternatif Bir Model. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 8. Şahin, E. (2005). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenleri İçin Uygulama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 9. İş, E. (2003). “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Kurumsal Amaçları Gerçekleştirmedeki Yeterliliklerinin İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 159.
  • 10. Metin, N. ve M. Arı. (1993). “Anne-Babaların Anaokulundan Beklentileri”, 9.YaPa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YAPA Yayınları, Haziran.
  • 11. Arslan, Ü., Nural, E. (2004). “Okul Öncesi Eğitiminde Okul-Aile İşbirliğinin Önemi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 162, Bahar.
  • 12. Üstün, E. (1993). “Okul Öncesi Dönemde Çocuk-Aile-Okul İşbirliği” 9.Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YAPA Yayınları, ss.87

EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİME VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Volume: 16 Issue: 2, 413 - 430, 01.10.2008

Abstract

Araştırma ile çocukları devlet ve özel okullarındaki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ebeveynlerin, okul öncesi eğitim ve bu eğitimi veren kurumlara yönelik görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Betimsel bir nitelik taşıyan araştırmanın evrenini Bolu il merkezindeki özel ve devlet ilköğretim okulları bünyesinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarına çocukları devam eden 91 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Bu formda çocuk ve aile hakkındaki genel bilgilerin yanı sıra, ebeveynlerin okul öncesi eğitim ve bu kurumlara yönelik görüşleri sorulmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir; okul öncesi eğitim kurumlarının en önemli görevleri çocukları ilkokula hazırlamak, özbakım becerilerini kazandırmak ve onlara paylaşma ve işbirliği gibi sosyal davranışları öğretmektir, bu kurumlar hakkında araştırma yapma nedenleri olarak uygulanan eğitim programları ve öğretmen araştırmaları ilk sırada yer almaktadır. Okulda uygulanan program hakkında bilgi sahibi olma nedenleri olarak, okulda uygulanan programın evde pekiştirilmesi ve öğretmenlerle işbirliğinin sağlanması ilk sıradadır.

References

  • 1. Güneysu, S. (2001). “Neden Erken Çocukluk Eğitimi” Çoluk Çocuk Dergisi. Sayı: 2.
  • 2. Demiriz, S. ve Çağlayan, D. (2001). “5-6 Yaş Çocuklarının Öz bakım Becerilerinin Cinsiyet ve Okul Öncesi Eğitim Alma Durumlarına Göre İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 150, Mart, Nisan, Mayıs.
  • 3. Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1997). Orta Dereceli kız teknik Öğretim Okulları Okulöncesi Eğitimi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 4. Sevinç, M. (2003). Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • 5. Zembat, R., Yıldız, G., Önder, A. ve Fathi, L. (1994). “İstanbul’daki Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlarla İlgili Bir Durum Tespit Araştırması”. 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi Ve Yaygınlaştırılması Semineri, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • 6. Carlson, L.H. (1989). “Professional and Parents Views Of Early Childhood Programs: A Cross-Cultural Study”. Early Childhood Development And Care. 1989, (509), pp: 51-64.
  • 7. Başaran, S. ve Koç, F. (2000). Ailenin Çocuğun Okuldaki Eğitimine Katılım Sorunları ve Katılımın Sağlanması İçin Alternatif Bir Model. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 8. Şahin, E. (2005). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenleri İçin Uygulama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 9. İş, E. (2003). “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Kurumsal Amaçları Gerçekleştirmedeki Yeterliliklerinin İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 159.
  • 10. Metin, N. ve M. Arı. (1993). “Anne-Babaların Anaokulundan Beklentileri”, 9.YaPa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YAPA Yayınları, Haziran.
  • 11. Arslan, Ü., Nural, E. (2004). “Okul Öncesi Eğitiminde Okul-Aile İşbirliğinin Önemi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 162, Bahar.
  • 12. Üstün, E. (1993). “Okul Öncesi Dönemde Çocuk-Aile-Okul İşbirliği” 9.Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YAPA Yayınları, ss.87
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Türkan Argon This is me

Mehmet Akkaya This is me

Publication Date October 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Argon, T., & Akkaya, M. (2008). EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİME VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 16(2), 413-430.

10037