The aim of this study is to determine the expectations of biology teachers and students for a more efficient biology instruction. In order to reach this goal, a questionnaire was prepared to understand the opinion of biology teachers and students regarding the biology education program, school directors, pre-service training and in-service training, textbooks and class hours. The questionnaire was applied to 20 biology teachers and 314 students from 14 high schools in the center of Erzurum. SPSS 13.0 Statistical Program was used to analyze the data. The findings indicated that it was important to be updated curriculum of biology education and to be rearranged class hours. The findings also indicated that density of biology program and limited time restricted to execute different instruction methods for teachers. Besides, it was found out that most teachers need in-service training regarding internet, computer and foreign language despite the fact that they consider their education which they experienced during in-service training was partially sufficient. As a result, it was suggested that biology instruction program should be reviewed in terms of content concerning the expectations and attitudes of biology teachers and students, and needs of biology teachers should be fulfilled by school directors
The expectations of teachers and students biology instruction in-service training school directors textbooks class hour.
Bu çalışmada daha etkili bir biyoloji öğretimi için biyoloji öğretmenleri ve öğrencilerin beklentilerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin biyoloji öğretim programına, okul yöneticilerine, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitime, ders kitaplarına ve saatlerine ilişkin görüş ve beklentilerinin belirlenmesi amacıyla bir anket hazırlanmış ve Erzurum il merkezini temsil ettiği düşünülen 14 ortaöğretim kurumunda toplam 20 biyoloji öğretmeni ve 314 Lise 3 öğrencisine uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 13.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Anket sonucunda biyoloji öğretim programının hedef ve içerik yönünden gözden geçirilerek güncelleştirilmesi ve ders saatlerinin yeniden düzenlenmesinin önemi ortaya çıkmıştır. Ayrıca biyoloji derslerine ait programın yoğunluğunun ve zaman darlığının, farklı öğretim yöntemlerini uygulamada öğretmenleri kısıtladığı, öğretmenlerin çoğunluğunun hizmet öncesi dönemde aldıkları eğitimlerini kısmen yeterli görmelerine rağmen, internet, bilgisayar ve yabancı dil konusunda hizmet içi eğitime gereksinim duydukları belirlenmiştir. Biyoloji ders kitaplarının içerik ve görsel açıdan zenginleştirilmesinin de vurgulandığı bu çalışmayla biyoloji öğretmenleri ve öğrencilerin biyoloji alanındaki beklenti ve tutumları dikkate alınarak ortaöğretim biyoloji programının içerik açısından tekrar gözden geçirilmesi ve biyoloji öğretmenlerinin öğretimdeki gereksinimlerinin okul yöneticileri tarafından karşılanmasının önemi konusunda önerilerde bulunulmuştur
Öğretmen ve öğrenci beklentileri biyoloji öğretimi hizmet içi eğitim okul yöneticileri ders kitapları ders saatleri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 16 Issue: 1 |