BibTex RIS Cite

THE EFFECTS OF “CONCEPT MAPS” AT THE “SOCİAL SCİENCE CLASS”OF 5TH GRADE STUDENTS OF PRİMARY SCHOOL

Year 2008, Volume: 16 Issue: 1, 61 - 66, 01.03.2008

Abstract

The aim of this study, to determine the effects of “Concept Maps” at the “Social Science Class” of 5th grade students of primary school. This study was conducted in Durhasan Primary School in Demirci-Manisa in the fall term of 2004-2005 academic year. In this study, “pretestposttest with control group” design was used. It is concluded that using “concept maps” has positive effects in students’s academic success.

References

  • 1. Fidan, N. (1996). “ Okulda Öğrenme ve Öğretme” Alkım Yayınevi .Ankara.
  • 2. Gürdal, A., Duru, K (2001). “İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Kavram Haritasıyla Ve Gruplara Kavram Haritası Çizdirilerek Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi” Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • 3. Güven, İ. (2003) “Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Derslerine Yönelik Aktif Öğrenme” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi EĞİTİM Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, Ankara.
  • 4. Kalaycı, N. (2001) “İki Boyutlu Görsel Öğrenme ve Öğretme Araçları” X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara.
  • 5. Sapmaz, N. (2003) “Kavramlar, Kavramsal Sistemler ve Kavram Öğretimi Teknikleri” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi EĞİTİM Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, Ankara.
  • 6. Sönmez, V. (1999) “Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu” Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • 7. Sönmez, V. (1997) “Hayat Bilgisi Öğretimi” Anı Yayıncılık, Ankara.
  • 8. Şahin, F. (2001). “Kavram Atlası” YA-PA Yayınları, İstanbul
  • 9. Şahin, F. (2001). “Öğretmen adaylarının kavram haritası yapma ve uygulama hakkındaki görüşleri” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s:10, Denizli.
  • 10. Tekışık, H. H. (1994) “İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi ve 4. Sınıf Ders Kitabı Uygulama Kılavuzu” Web Ofset Tesisleri, Ankara.
  • 11. Tekindal, S. ve diğerleri (2002) “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi” PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • 12. Ülgen, G. (1997) “Eğitim Psikolojisi” Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • 13. Yanpar, T. (2000). “İlköğretim Üçüncü Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Etkinlikleri ve Çoklu Materyal Kullanmanın Öğrenciler Üzerindeki Çeşitli Etkileri” Zonguldak.

İLKÖĞRETİM 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE “KAVRAM HARİTASI” KULLANIMININ ÖĞRENCİ AKADEMİK BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2008, Volume: 16 Issue: 1, 61 - 66, 01.03.2008

Abstract

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Kavram Haritaları” kullanmanın öğrenciler üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışma 2004-2005 öğretim yılı I. döneminde Manisa Demirci’de Durhasan İlköğretim Okulu’nda yapılmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu deney deseni kullanılan bu araştırmada kavram haritalarının öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • 1. Fidan, N. (1996). “ Okulda Öğrenme ve Öğretme” Alkım Yayınevi .Ankara.
  • 2. Gürdal, A., Duru, K (2001). “İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Kavram Haritasıyla Ve Gruplara Kavram Haritası Çizdirilerek Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi” Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • 3. Güven, İ. (2003) “Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Derslerine Yönelik Aktif Öğrenme” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi EĞİTİM Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, Ankara.
  • 4. Kalaycı, N. (2001) “İki Boyutlu Görsel Öğrenme ve Öğretme Araçları” X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara.
  • 5. Sapmaz, N. (2003) “Kavramlar, Kavramsal Sistemler ve Kavram Öğretimi Teknikleri” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi EĞİTİM Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, Ankara.
  • 6. Sönmez, V. (1999) “Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu” Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • 7. Sönmez, V. (1997) “Hayat Bilgisi Öğretimi” Anı Yayıncılık, Ankara.
  • 8. Şahin, F. (2001). “Kavram Atlası” YA-PA Yayınları, İstanbul
  • 9. Şahin, F. (2001). “Öğretmen adaylarının kavram haritası yapma ve uygulama hakkındaki görüşleri” Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, s:10, Denizli.
  • 10. Tekışık, H. H. (1994) “İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi ve 4. Sınıf Ders Kitabı Uygulama Kılavuzu” Web Ofset Tesisleri, Ankara.
  • 11. Tekindal, S. ve diğerleri (2002) “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi” PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • 12. Ülgen, G. (1997) “Eğitim Psikolojisi” Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • 13. Yanpar, T. (2000). “İlköğretim Üçüncü Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Çoklu Zeka Kuramı Etkinlikleri ve Çoklu Materyal Kullanmanın Öğrenciler Üzerindeki Çeşitli Etkileri” Zonguldak.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gülşen Altıntaş This is me

S.uğur Altıntaş This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Altıntaş, G., & Altıntaş, S. (2008). İLKÖĞRETİM 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE “KAVRAM HARİTASI” KULLANIMININ ÖĞRENCİ AKADEMİK BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 61-66.

10037