The aim of this study, to determine the effects of “Concept Maps” at the “Social Science Class” of 5th grade students of primary school. This study was conducted in Durhasan Primary School in Demirci-Manisa in the fall term of 2004-2005 academic year. In this study, “pretestposttest with control group” design was used. It is concluded that using “concept maps” has positive effects in students’s academic success.
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Kavram Haritaları” kullanmanın öğrenciler üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu çalışma 2004-2005 öğretim yılı I. döneminde Manisa Demirci’de Durhasan İlköğretim Okulu’nda yapılmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu deney deseni kullanılan bu araştırmada kavram haritalarının öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 16 Issue: 1 |