The object of this article is to search the approach of problem based learning, which is one of the innovative learning strategies. Problem based learning represents the learning based on experience, that is organized around investigating the complex and real living problems and their solution and that requires the active participation of the individuals in both comprehensive and skillful way. In the study, first of all, short explanations take place concerning the problem based learning. Then, the knowledge like the historical foundations of this strategy, the model of application, steps of learning, the profits it assure for the student, the role of teaching at practice, comparing with the traditional methods, the examples and the problems met have been included. In the final part of the writing, the result and the suggestions concerning the study have taken place.
Bu makalenin amacı, yenilikçi öğrenme stratejilerinden birisi olan probleme dayalı öğrenme yaklaşımını incelemektir. Probleme dayalı öğrenme, karmaşık ve gerçek hayat problemlerinin araştırılması ve çözümü etrafında organize edilmiş ve bireylerin hem zihin hem de beceri yönünden aktif katılımlarını gerektiren, tecrübeye dayalı öğrenmeyi temsil etmektedir. Çalışmada ilk olarak probleme dayalı öğrenme ile ilgili kısa açıklamalara yer verilmiştir. Daha sonra bu stratejinin tarihi temelleri, uygulama modeli, öğrenme basamakları, öğrenciye sağladığı faydalar, uygulamada öğretmenin rolü, geleneksel yöntemlerle kıyaslanması, örnekler ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili olarak bilgilere yer verilmiştir. Yazının son kısmında ise çalışma ile ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 15 Issue: 2 |