In this study, the attitudes of total 120 students attending science and mathematics teacher training course and 15 teachers from these courses, towards biological laboratory application and the difficulties which they have experienced in such applications were investigated. With this aim, a questionnaire composed of Likert type of questions and semi-open ended questions was administered to the participants. The results were analyzed by using SPSS 12.0. The results displayed some problems encountered with biology laboratory applications. In addition, it was found that generally the lecturers have more positive attitudes than the students in terms of their answers to the questionnaire and they think that laboratory application was getting more importance with the increase in their biology laboratory experience. Moreover, the results indicated that students were stressing the importance of running laboratory and theoretical courses together and improving the laboratories in terms of facilities and apparatuses. Finally, according to the results, it could be suggested that biology laboratory courses should be supported with use of technology and visual materials such as pictures, diagrams and individual working should be supported.
Bu çalışmada, biyoloji dersi lâboratuar uygulamaları dersine katılan toplam 120 İlköğretim Matematik ve Fen bilgisi Öğretmenliği öğrencileri ile bu dersleri yürüten 15 öğretim elemanının biyoloji lâboratuar uygulamalarına karşı tutumlarıyla uygulamada karşılaşılan güçlükler araştırılmıştır. Bunun için söz konusu örnekleme Likert tipi ve yarı açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin analizi SPSS 12.0 paket programı yardımıyla yapılarak değerlendirilmiştir. Anket verileri biyoloji lâboratuarlarının yürütülmesine yönelik bazı problemlerin olduğunu ortaya çıkarmıştır. Anketteki ifadeler bakımından genel olarak öğretim elemanlarının öğrencilere göre daha olumlu tutum içerisinde oldukları bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerde biyoloji lâboratuarlarıyla ilgili deneyim artışının lâboratuar uygulamalarının önemini daha da belirginleştirdiği görülmüştür. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu deneylerin teorik derslere paralel olarak yapılmasını istemiş ve araç-gereç eksikliğinin giderilmesinin önemi ve gerekliliği üzerinde durmuşlardır. Çalışma sonucunda, elde edilen bulgulara paralel olarak biyoloji lâboratuar çalışmalarının daha etkin ve istenen verimde olabilmesi için lâboratuarlarda konularla ilgili bol miktarda resim ve grafiklere yer verilmesi, bireysel çalışmalara mümkün olduğunca imkân tanınması ve yeni teknolojilerin kullanılması gerekliliği ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 14 Issue: 2 |