The purpose of this study is to investigate the preservice mathematics teachers’ comparative analyses of Turkish and American geometry textbook. This study explores issues emerging from a teacher education activity from a course called “Textbook Analyses in Mathematics Education” in which preservice mathematics teachers were invited to analyze selected sections of different mathematics instructional materials i.e. US textbook, Turkish textbook . Findings of study showed that comparative analyses open up new windows into teaching and learning mathematics for preservice teachers. Textbook writers should consider the international curriculum materials
Bu çalışmanın amacı, lise matematik öğretmen adaylarının Türk ve Amerikan geometri kitaplarının karşılaştırmalı analizi hakkındadır. Bu çalışma “Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi” dersinde yapılan aktiviteden Türk ve Amerikan kitaplarının karşılaştırmalı analizi ortaya çıkan analiz sonuçlarını incelemektedir. Bu çalışma göstermiştir ki karşılaştırmalı analiz öğretmen adayları için matematik öğreniminde ve öğretiminde yeni bakış açıları oluşturmuştur. Matematik kitaplarının yazarları da uluslararası kitapları kaynak olarak göz önünde bulundurmalıdırlar.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 14 Issue: 2 |