Year 2006, Volume 14 , Issue 2, Pages 679 - 686 2006-10-01

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
OBSERVATION OF CONCERN LEVELS TEACHER CANDIDATES, WHO ENROLLED PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS COLLEGE, ACCORDING TO SOME VARIABLES

Özden TAŞĞIN [1]


Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının meslekî kaygılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır; öğretmen adaylarının meslekî kaygıları cinsiyet ve yapmış oldukları spor branşı bakımından farklılık göstermekte midir? Araştırmanın verileri, 2003 - 2004 öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören son sınıf 90 öğrenciye “Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği”nin uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, Bayan öğrencilerin görev merkezli ve ben merkezli kaygı düzeyleri erkek öğrencilerininkinden istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.
The purpose of this study is to emerge whether the professional concerns of preservice teachers differ according to gender or the sport branch that they have. Data for this study were collected through the administration of the “Preservice Teacher Concerns Checklist” to 90 senior students studying in the School of physical education and sport at Selçuk University during the 2003 – 2004 academic year. According to results, teaching task concern and self – concern statistically more significant than those of boys.
  • Borich ,G. (1996). Effective Teaching Methods (3rd. Ed.). Englewoods, NJ: Prentice – Hall, Inc.
  • Fuller, F.F. (1996). Concerns of teachers: A developmental conceptualization. American Educational Research Journal,6,207-226.
  • Fuller, F.F. & Brown, O.H. (1975). Becoming a teacher. In K. Ryan (Ed.), Teacher Education (The 74th Yearbook of the National Society for the Study of Education, (pp. 25 – 52).
  • Fuller, F. F. & Parson, J.S. (1974). Concerns of Teachers: Recent Research on Two Assessment Instruments. (ERIC Document Reproduction Service No: ED 093 987).
  • Meek, A.,G. & Behets, D. (1999). Physical Education Teachers’ Concerns Towards Teaching. Teaching and Teacher Education, 15,497-505.
  • Rogan, J., Borich, G. & Taylor, H. (1992). Validation of the stages of concern questionnaire. Action in Teacher Education, 14,43 – 49.
  • Saban, A., Korkmaz, İ. & Akbaşlı, S. (2004). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları. Eurasian Journal of Educational Research, 17, (pp,198 – 208)
Primary Language tr
Journal Section Research Article
Authors

Author: Özden TAŞĞIN
Institution: Selçuk Üniversitesi, Karaman Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Konya

Dates

Application Date : September 29, 2020
Acceptance Date : September 29, 2020
Publication Date : October 1, 2006

Bibtex @ { kefdergi626644, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, issn = {}, eissn = {2147-9844}, address = {Aktekke Mah. Kastamonu eğitim Fakültesi Kastamonu}, publisher = {Kastamonu University}, year = {2006}, volume = {14}, pages = {679 - 686}, doi = {}, title = {BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Taşğın, Özden} }
APA Taşğın, Ö . (2006). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ . Kastamonu Eğitim Dergisi , 14 (2) , 679-686 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/49104/626644
MLA Taşğın, Ö . "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ" . Kastamonu Eğitim Dergisi 14 (2006 ): 679-686 <https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/49104/626644>
Chicago Taşğın, Ö . "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Kastamonu Eğitim Dergisi 14 (2006 ): 679-686
RIS TY - JOUR T1 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ AU - Özden Taşğın Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 679 EP - 686 VL - 14 IS - 2 SN - -2147-9844 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Kastamonu Eğitim Dergisi BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %A Özden Taşğın %T BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %D 2006 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P -2147-9844 %V 14 %N 2 %R %U
ISNAD Taşğın, Özden . "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Kastamonu Eğitim Dergisi 14 / 2 (October 2006): 679-686 .
AMA Taşğın Ö . BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(2): 679-686.
Vancouver Taşğın Ö . BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKÎ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(2): 679-686.