BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF USING AND SELECTING APPROPRIATE GRAPHICS ON LEARNING IN GEOGRAPHY TEACHING

Year 2007, Volume: 15 Issue: 1, 293 - 302, 01.03.2007

Abstract

In recent years, like other many disciplines, rapid changes and improvements in teaching and learning have been happened in the world. In order to pursue effective learning in teaching and education, new methods and techniques together with the supplementary materials are used in every day past. In this study paper , as one of the visual materials being used in instruction process, effective and proper use of the graphics on students’achievement was investigated. Pre and post test control group model of the experimental design was used at the study. Sixty 60 randomly selected 11th grade senior high school students were participated to the research. Findings gained from the pre and post tests were analyzed with t-test. Results reflected that the use of graphics for teaching the subject of “Population in Turkey” was made statistically significant difference on achievement in favour of the experimental group.

References

  • VURAL, B. (2004). Eğitim Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, , İstanbul.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi,C. (1997). Genel Öğretim Metotları. Öz Eğitim Yayınları. Konya.
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, AKÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, 3:195-207.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim. Yargıcı Matbaası. Ankara.
  • Yıldız, R. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Basım, Yayım, Dağıtım.Ankara.
  • Yalın, H,İ. (2000). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güngördü, E. (2002). Coğrafya’da İstatistik Metodları. 1.Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Swortzel, K. http://www.ais.msstate.edu/AEE/Tutorial/advgraphics.html (Alındığı tarih:14.03.2006)
  • Köşker, N. (2003). Orta Öğretim Kurumlarında Coğrafya Dersi Müfredat Programı İle Üniversite Sınavlarında Çıkan Coğrafya Sorularının Karşılaştırılması, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2003). 2001 Uluslar Arası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi (PIRL): Ulusal Rapor
  • Karabağ, S. (1998). Coğrafya Öğretiminde Anahtar Sorular ve Kavramlar, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:2, 25-41.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (2005). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara.
  • Tokcan, H. (2002). Orta Öğretim Coğrafya Programında Yer Alan Nüfus Konularının Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Doğanay, H. (1992). Coğrafya’da Metodoloji. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
  • DİE. (1995). Türkiye Nüfusu (1923-1994) Demografi Yapısı ve Gelişimi. Ankara: DİE Yay. No: 1839.
  • DİE. (2001). İstatistik Göstergeler (1923-1998). Ankara.
  • DİE. (2002). Türkiye İstatistik Yıllığı 2001. Ankara.
  • DİE. (2003). 2000 GENEL NÜFUS SAYIMI. Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri. Ankara.
  • Budanur, T. (2003). Coğrafya Öğretiminde Grafiklerin Etkili Ve Yerinde Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).

COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE UYGUN GRAFİK SEÇİMİ VE KULLANIMININ ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2007, Volume: 15 Issue: 1, 293 - 302, 01.03.2007

Abstract

Son yıllarda eğitim ve öğretimde çok hızlı değişme ve gelişmeler yaşanmaktadır. Her geçen gün yeni yöntem ve teknikler ile yardımcı materyaller eğitim ve öğretimde etkin öğrenmeyi sağlamak amacıyla geliştirilmekte ve kullanılmaktadır. Bu çalışmada öğretim sürecinde kullanılan görsel materyallerden grafiklerin etkili ve yerinde kullanımının öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada deneysel deseninin ön test ve son test kontrol gruplu modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Ortaöğretim 11. sınıflardan seçkisiz yolla oluşturulan 60 2 lise 3 sınıfı öğrenci katılmıştır. Araştırmada ön ve son testlerden elde edilen veriler t testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, “Türkiye’de Nüfus” konusunun öğretiminde deneysel çalışmada kullanılan grafiklerin, deney grubu lehine, başarı değişkeni açısından anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir

References

  • VURAL, B. (2004). Eğitim Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, , İstanbul.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi,C. (1997). Genel Öğretim Metotları. Öz Eğitim Yayınları. Konya.
  • Uçar, M. (1999). İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, AKÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, 3:195-207.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim. Yargıcı Matbaası. Ankara.
  • Yıldız, R. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Mikro Basım, Yayım, Dağıtım.Ankara.
  • Yalın, H,İ. (2000). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güngördü, E. (2002). Coğrafya’da İstatistik Metodları. 1.Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Swortzel, K. http://www.ais.msstate.edu/AEE/Tutorial/advgraphics.html (Alındığı tarih:14.03.2006)
  • Köşker, N. (2003). Orta Öğretim Kurumlarında Coğrafya Dersi Müfredat Programı İle Üniversite Sınavlarında Çıkan Coğrafya Sorularının Karşılaştırılması, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2003). 2001 Uluslar Arası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi (PIRL): Ulusal Rapor
  • Karabağ, S. (1998). Coğrafya Öğretiminde Anahtar Sorular ve Kavramlar, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:2, 25-41.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (2005). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Coğrafya Dersi Öğretim Programı. Ankara.
  • Tokcan, H. (2002). Orta Öğretim Coğrafya Programında Yer Alan Nüfus Konularının Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Doğanay, H. (1992). Coğrafya’da Metodoloji. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
  • DİE. (1995). Türkiye Nüfusu (1923-1994) Demografi Yapısı ve Gelişimi. Ankara: DİE Yay. No: 1839.
  • DİE. (2001). İstatistik Göstergeler (1923-1998). Ankara.
  • DİE. (2002). Türkiye İstatistik Yıllığı 2001. Ankara.
  • DİE. (2003). 2000 GENEL NÜFUS SAYIMI. Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri. Ankara.
  • Budanur, T. (2003). Coğrafya Öğretiminde Grafiklerin Etkili Ve Yerinde Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Salih Şahin This is me

Ebru Gençtürk This is me

Tülay Budanur This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Şahin, S., Gençtürk, E., & Budanur, T. (2007). COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE UYGUN GRAFİK SEÇİMİ VE KULLANIMININ ÖĞRENME ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Kastamonu Education Journal, 15(1), 293-302.

10037