Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler
öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin algılarını ortaya
koymaktır. Bu
amaç doğrultusunda, araştırmanın
çalışma grubunu 12 üniversitede Eğitim Fakültelerinin 2014-2015 öğretim yılında
İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenliği 1.2.3.4. sınıflarında okuyan 2193
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir
araştırmadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, genel olarak Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının
özyeterlik algıları incelendiğinde “oldukça yeterli” düzeyde olduğu bulunmuştur.
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları öğretmen adaylarının
cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bununla birlikte, Sosyal
Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları sınıf düzeyine göre anlamlı
bir şekilde değişmektedir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik
algıları 1. sınıfta en yüksek düzeyde; 4. sınıfta ise en düşük düzeydedir.
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının
özyeterlik algılarının üniversite değişkenine göre anlamlı farklılık
göstermektedir.
The aim of this study is to examine the perceptions
of social studies prospective teachers’ sense of efficacy. This is a
descriptive research in survey model. The participants of the study are 2193
social studies prospective teachers of 1th 2nd 3th 4th grade at Faculty of
Education of 12 Universities in the 20142015 academic years. As a result of
the research, In general, it has been determined that socıal studıes
prospective teachers’ sense of effıcacy perceptions are "quite
sufficient". socıal studıes prospective teachers’ sense of effıcacy
perception does not show a significant difference according to the gender. Social
studies prospective teachers’ sense of efficacy vary significantly according to
grade level. social studies prospective teachers’ sense of efficacy are at the
highest level in the first grade, but it is the lowest level in the 4th grade.
Social studies prospective techers'
self-efficacy perceptions differ significantly according to university
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Acceptance Date | April 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 28 Issue: 1 |