Research Article
BibTex RIS Cite

The Determination On The Reading-Writing Attitude And Information-Communication Technologies Competency Perceptions Of The Preservıce Teachers Who Experience In Preparing The Children’s Book With The Use Of Wattpad

Year 2020, Volume: 28 Issue: 4, 1700 - 1712, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4111

Abstract

The aim of this study is to determine on the reading-writing attitudes and the information-communication tech-nologies competency perception of the preschool preservice teachers who experience in writing the children’s book on Wattpad application which is one of Web 2.0 tools. The study was made with 83 preschool preservice teachers within the scope of children’s literature course in the fall term of 2018-2019 academic year. At the study, it was seen that Wattpad application developed positively on the pre-service teachers’ attitudes related to the reading and writ-ing. It was concluded with the use of Wattpad application that those who write and read many books developed a positive atttude to read and write many books. It was deter-mined that their ICT competency perceptions are at the good level. It was mentioned in the study’s qualitative as-pect that the preservice teachers develop a positive view-point related to read, it is beneficial, nice, interesting and pleasant, they discover the new stories, the application provides the reading habit from the small ages so it in-crease the reading but the consumption.

References

  • Aksan, D. (2003). Her Yönüyle Dil. (3. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Altun, A. (2002). E-okuryazarlık. Milli Eğitim Dergisi, 158.
  • Arıcı, A.F. (2012). Okuma Eğitimi (3.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Aytan, T. (2017). Evaluation of Electronic Writing Experiences of Turkish Teacher Candidates at Wattpad Environment. Higher Education Studies, 7(4), 1-8.
  • Bal, M. (2018). Reading And Writing Experiences Of Middle School Students İn The Digital Age: Wattpad Sample. International Journal of Education & Literacy Studies, 6(2), 89-100.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 3( 1), 1-15.
  • Başaran, M. ve Ateş, S. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 73-92.
  • Cayhan, C. (2017). Ortaokul öğrencilerinin wattpad uygulaması kullanımı ile okuma ve yazma öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Siirt Üniversitesi, Siirt.
  • Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative And Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
  • Creswell, J. W.,& Plano-Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications.
  • Çetin, İ. ve Eskimen, A.D. (2016). Türkiye ve Amerika’da Dil‐Edebiyat Öğretimi. Journal of Language and Lite-rature Education, (17), 45‐69.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S.S. (2017). Öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerinde etkili olan faktörlerle ilgili bir inceleme. H.F.Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları (Bölüm 29, 537-556). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-105.
  • Eskimen (2019). Lise öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 1(7), 252-260.
  • Hanifah, F.,& Bharati, D. (2019). The comparison between wattpad and blog in project based learning to teach written analytical exposition text. ELT Forum: Journal of English Language Teaching, 8(1), 109-119. https://doi.org/10.15294/elt.v8i1.31331
  • Konuk, S. (2018). The research of changes in the reading and writing habits of the youth. SDU International Journal of Educational Studies, 5(2), 13-32.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu yazma becerileri dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Oğuzkan, F. (2013). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Örgen, E. (2012). Yazılı Anlatımın Amacı Nedir?. M. Kaçalin, E. Örgen & K. Altun (Ed). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Elhan Yayınları.
  • Rahman, I.A.,& Iwan. (2019). Blending Wattpad platform and english prose course in ındustrial revolution era 4.0. English Language İn Focus (ELIF), 2(1), 25–32.
  • Sari, D.P. (2016). The effects of short story through wattpad on reading comprehension achievement of non english major students of Bina Darma University. Journal Holistics. 8(16). 35-42.
  • Susar-Kırmızı F. (2009). Türkçe Dersinde Yaratıcı Drama Yöntemine Dayalı Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Yazmaya Yönelik Tutuma Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 2(5).
  • Şad, S.N. & Nalçacı, Ö.İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177-197.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi (3. Basım), Nobel Yayın Dağıtım: Ankara, 16-156.
  • Temizkan M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486.
  • Temizkan, M. ve Sallabaş, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Okuma ve Yazmaya Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 155-176.
  • Tirocchi, S. (2018). Wattpad. C.A. Scolari (Ed.), Teens, media and collaborative cultures. exploiting teens’ transmedia skills in the classroom. Barcelona-Spain: European Comission.
  • Tüzel, S. ve M. Tok (2013). Öğretmen adaylarının dijital yazma deneyimlerinin incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 6(14), 577-596.
  • UNESCO. (2011). UNESCO ICT competency framework for teachers.Erişim adresi: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002134/213475e.pdf
  • Yalçın, Z. S. (2015, Ekim). Okuma kültürü oluşturmada gençlik ve edebiyat. II. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, İstanbul: Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yazarları Birliği.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yuniar, R-F., Widiati, U. & Astuti, U.P. (2019). The effect of using wattpad on process-genre approach towards writing achievement in tertiary level. Journal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 4(7).

Wattpad Uygulaması Kullanarak Çocuk Kitabı Hazırlamayı Deneyimleyen Öğretmen Adaylarının Okuma-Yazmaya Yönelik Tutumlarının ve Bilgi-İletişim Teknolojileri Yeterlilik Algılarının Belirlenmesi

Year 2020, Volume: 28 Issue: 4, 1700 - 1712, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4111

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Web 2.0 araçlarından Wattpad uygulamasında çocuk kitabı hazırlama deneyiminin okul öncesi öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarını ve bilgi-iletişim teknolojilerine yönelik yeterlilik algılarını belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde çocuk edebiyatı dersi kapsamında 83 okul öncesi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Wattpad uygulamasının öğretmen adaylarının okumaya ve yazmaya ilişkin tutumlarını olumlu yönde geliştirmiş olduğu görülmüştür. Wattpad uygulaması kullanarak fazla sayıda kitap okuyan ve yazanların okumaya; fazla sayıda kitap yazanların yazmaya ilişkin olumlu tutum geliştirdikleri; BİT yeterlilik algılarının iyi düzeyde olduğu sonucu elde edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda öğretmen adayları okumaya yönelik olumlu bakış açısı geliştirdiklerini, çalışmayı faydalı, güzel, ilgi çekici, zevkli bulduklarını, yeni hikâyeler keşfettiklerini, uygulamanın küçük yaştan okuma alışkanlığı kazandırdığını dolayısıyla okumayı artırdığını ancak tüketimi de artırdığını dile getirmişlerdir.

References

  • Aksan, D. (2003). Her Yönüyle Dil. (3. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Altun, A. (2002). E-okuryazarlık. Milli Eğitim Dergisi, 158.
  • Arıcı, A.F. (2012). Okuma Eğitimi (3.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Aytan, T. (2017). Evaluation of Electronic Writing Experiences of Turkish Teacher Candidates at Wattpad Environment. Higher Education Studies, 7(4), 1-8.
  • Bal, M. (2018). Reading And Writing Experiences Of Middle School Students İn The Digital Age: Wattpad Sample. International Journal of Education & Literacy Studies, 6(2), 89-100.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 3( 1), 1-15.
  • Başaran, M. ve Ateş, S. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 73-92.
  • Cayhan, C. (2017). Ortaokul öğrencilerinin wattpad uygulaması kullanımı ile okuma ve yazma öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Siirt Üniversitesi, Siirt.
  • Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative And Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
  • Creswell, J. W.,& Plano-Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications.
  • Çetin, İ. ve Eskimen, A.D. (2016). Türkiye ve Amerika’da Dil‐Edebiyat Öğretimi. Journal of Language and Lite-rature Education, (17), 45‐69.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S.S. (2017). Öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerinde etkili olan faktörlerle ilgili bir inceleme. H.F.Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları (Bölüm 29, 537-556). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-105.
  • Eskimen (2019). Lise öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 1(7), 252-260.
  • Hanifah, F.,& Bharati, D. (2019). The comparison between wattpad and blog in project based learning to teach written analytical exposition text. ELT Forum: Journal of English Language Teaching, 8(1), 109-119. https://doi.org/10.15294/elt.v8i1.31331
  • Konuk, S. (2018). The research of changes in the reading and writing habits of the youth. SDU International Journal of Educational Studies, 5(2), 13-32.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu yazma becerileri dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Oğuzkan, F. (2013). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Örgen, E. (2012). Yazılı Anlatımın Amacı Nedir?. M. Kaçalin, E. Örgen & K. Altun (Ed). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Elhan Yayınları.
  • Rahman, I.A.,& Iwan. (2019). Blending Wattpad platform and english prose course in ındustrial revolution era 4.0. English Language İn Focus (ELIF), 2(1), 25–32.
  • Sari, D.P. (2016). The effects of short story through wattpad on reading comprehension achievement of non english major students of Bina Darma University. Journal Holistics. 8(16). 35-42.
  • Susar-Kırmızı F. (2009). Türkçe Dersinde Yaratıcı Drama Yöntemine Dayalı Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Yazmaya Yönelik Tutuma Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 2(5).
  • Şad, S.N. & Nalçacı, Ö.İ. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177-197.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi (3. Basım), Nobel Yayın Dağıtım: Ankara, 16-156.
  • Temizkan M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486.
  • Temizkan, M. ve Sallabaş, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Okuma ve Yazmaya Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 155-176.
  • Tirocchi, S. (2018). Wattpad. C.A. Scolari (Ed.), Teens, media and collaborative cultures. exploiting teens’ transmedia skills in the classroom. Barcelona-Spain: European Comission.
  • Tüzel, S. ve M. Tok (2013). Öğretmen adaylarının dijital yazma deneyimlerinin incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 6(14), 577-596.
  • UNESCO. (2011). UNESCO ICT competency framework for teachers.Erişim adresi: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002134/213475e.pdf
  • Yalçın, Z. S. (2015, Ekim). Okuma kültürü oluşturmada gençlik ve edebiyat. II. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, İstanbul: Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yazarları Birliği.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yuniar, R-F., Widiati, U. & Astuti, U.P. (2019). The effect of using wattpad on process-genre approach towards writing achievement in tertiary level. Journal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 4(7).
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Ayşe Derya Eskimen This is me

Funda Erdoğdu This is me

Publication Date July 20, 2020
Acceptance Date April 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 28 Issue: 4

Cite

APA Eskimen, A. D., & Erdoğdu, F. (2020). Wattpad Uygulaması Kullanarak Çocuk Kitabı Hazırlamayı Deneyimleyen Öğretmen Adaylarının Okuma-Yazmaya Yönelik Tutumlarının ve Bilgi-İletişim Teknolojileri Yeterlilik Algılarının Belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1700-1712. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4111

10037