Bu çalışmanın amacı, 2010-2020 yılları arasında, Argümantasyon Odaklı Öğrenme (AOÖ) yaklaşımına ilişkin fen eğitimi alanında yapılmış yayınları bazı değişkenler bakımından incelemektir. Bu amaçla bu araştırmada, Argümantasyon Odaklı Öğrenme (AOÖ) ile ilgili 47 makale, 63 yüksek lisans tezi ve 53 doktora tezi olmak üzere toplam 163 adet çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi, betimsel analiz yöntemiyle analiz edilerek, ulaşılan sonuçlar yüzde ve frekans değerleri olarak yansıtılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; argümantasyon odaklı öğretim, eğitim alanında yapılan çalışmalarda öncelikli olarak nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla tercih edildiği görülmüştür. AOÖ ile ilgili olarak yüksek lisans tezlerinin, makale ve doktora tezlerine oranla daha çok sayıda olduğu, çalışmalarda yoğunlukla “Sosyobilimsel Konular” konusunun ele alındığı, araştırmacılar tarafından seçilen örneklem grubunun daha çok öğretmen adayları ve ortaokul öğrencilerinden oluştuğu söylenebilir. Ölçme aracı olarak ise daha çok “başarı testi” ardından “görüşme formu” olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre bu konuya ilişkin araştırma yapmak isteyenlere önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Acceptance Date | September 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 28 Issue: 5 |