Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Siyaset Okuryazarlık Düzeyleri

Year 2020, Volume: 28 Issue: 6, 2243 - 2256, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833502

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkeler açısından siyaset okuryazarlık düzeylerini tespit etmektir. Çalışmada tarama (survey) modelinde betimsel bir çalışmadır. 686 öğrenci ile yürütülen bu çalışmada veriler kişisel bilgi formu, beceri-davranış ölçeği, duyuşsal eğilim ölçeği ve başarı testi olmak üzere 4 kısımdan oluşan “Siyaset Okuryazarlığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi ve Pearson Korelasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Çalışmaın sonuçlarına bakıldığında, ortaokul öğrencilerinin siyasetle ilgili temel bilgilerinin ve duyuşsal eğilim düzeylerinin orta düzeyde olmasına karşın beceri-davranış düzeylerinin olumsuz yönde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeyleri arasında cinsiyetin belirleyici bir faktör olmamasına karşın; okudukları okulların, anne-baba eğitim durumlarının ve mesleklerinin öğrencilerin siyaset okuryazarlık düzeylerinde belirleyici bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akhan, O. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politika Bilimine Yönelik Eğilimlerinin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensitüsü, Ankara.
  • Bayraktaroğlu, S. , Özdemir, Y. , Aras, M. & Özdemir, S. L. (2015). Mavi yakalı çalışanlar: neden akademik çalışmalar için cazip bir örneklem değil? İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17, 141-157.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest, Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Connell, R. W. (1973). The Children’s Construction Of Politics. Social Forces: Mellbourne University Press.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Y. Dede Ve S. B. Anıl), Ankara: Eğiten Kitap. (Orijinal Çalışmanın Basım Tarihi 2013).
Year 2020, Volume: 28 Issue: 6, 2243 - 2256, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833502

Abstract

References

  • Akhan, O. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Politika Bilimine Yönelik Eğilimlerinin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensitüsü, Ankara.
  • Bayraktaroğlu, S. , Özdemir, Y. , Aras, M. & Özdemir, S. L. (2015). Mavi yakalı çalışanlar: neden akademik çalışmalar için cazip bir örneklem değil? İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17, 141-157.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest, Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Connell, R. W. (1973). The Children’s Construction Of Politics. Social Forces: Mellbourne University Press.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. (Çev. Y. Dede Ve S. B. Anıl), Ankara: Eğiten Kitap. (Orijinal Çalışmanın Basım Tarihi 2013).
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Özge Tarhan This is me 0000-0003-0783-6962

Publication Date November 30, 2020
Acceptance Date November 7, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 28 Issue: 6

Cite

APA Tarhan, Ö. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Siyaset Okuryazarlık Düzeyleri. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2243-2256. https://doi.org/10.24106/kefdergi.833502

10037