Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 28 Issue: 6, 2484 - 2496, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.834194

Abstract

References

  • Abernathy, T. V. & Vineyard, R. N. (2010). Academic competitions in science: What are the rewards for students? The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 74(5), 269-276. doi: 10.1080/00098650109599206
  • Ahn, K. & Park, I. (2017). Effect of participation in science fairs on perception, science related attitudes and science inquiry process skill of elementary school children. Journal of Korean Elemantary Science Education, 28(3), 304-312.
  • Ahuja, A. (2017). Study of scientific attitude in relation to science achievement scores among secondary school students. Educational Quest: An International Journal of Education and Applied Social Science, 8(1), 9-16. doi: 10.5958/2230-7311.2017.00002.2
  • Alant, B. P. (2010). “We cross night”: Some reflections on the role of the ESKOM Expo for Young Scientists as a means of accommodating disadvantaged learners into the field of science and technology. Perspectives in Education, 28(4), 1-10.
  • Alkan, A. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisine karşı tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.

Bilim Fuarlarına Katılımın Ortaokul Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi

Year 2020, Volume: 28 Issue: 6, 2484 - 2496, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.834194

Abstract

Bu araştırmada bilim fuarlarına katılımın ortaokul öğrencilerinin fene yönelik tutumlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Tek gruplu ön test son test zayıf deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılının 2. döneminde Marmara Bölgesi’nde bulunan bir devlet okulunda 12 hafta süre ile TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programı kapsamında, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile seçilmiş farklı sınıflarda öğrenim gören 32 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tosun & Genç (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan Fen Tutum Ölçeği (FTÖ) kullanılmıştır. Bu ölçek bilim fuarı projeleri çalışmalarından önce ve bilim fuarı sunumlarından sonra olmak üzere toplam iki kez uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda bilim fuarlarına katılım göstermenin öğrencilerin fene yönelik tutumlarını anlamlı bir biçimde geliştirdiği saptanmıştır. Bulgular, araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyetlerinin fene yönelik tutum üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığını ortaya koymuştur. Benzer şekilde sınıf seviyesinin fene yönelik tutumda anlamlı bir değişiklik meydana getirmediği görülmüştür. Buna karşın öğrencilerin sınıf seviyelerinin artış gösterdikçe fene yönelik tutum puanlarında azalmalar meydana geldiği araştırmanın dikkat çeken bulguları arasındadır. Öğrencilerin bilim fuarlarına aktif bir biçimde katılımlarının teşvik edilmesinin ve uygulamalı bir biçimde proje eğitimlerine alınmalarının öğrenme süreçlerine olumlu katkılar sağlayacağı ve fene yönelik tutumlarının olumlu yönde gelişimini sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Abernathy, T. V. & Vineyard, R. N. (2010). Academic competitions in science: What are the rewards for students? The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 74(5), 269-276. doi: 10.1080/00098650109599206
  • Ahn, K. & Park, I. (2017). Effect of participation in science fairs on perception, science related attitudes and science inquiry process skill of elementary school children. Journal of Korean Elemantary Science Education, 28(3), 304-312.
  • Ahuja, A. (2017). Study of scientific attitude in relation to science achievement scores among secondary school students. Educational Quest: An International Journal of Education and Applied Social Science, 8(1), 9-16. doi: 10.5958/2230-7311.2017.00002.2
  • Alant, B. P. (2010). “We cross night”: Some reflections on the role of the ESKOM Expo for Young Scientists as a means of accommodating disadvantaged learners into the field of science and technology. Perspectives in Education, 28(4), 1-10.
  • Alkan, A. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisine karşı tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Ertan Çetinkaya 0000-0002-5232-4125

Publication Date November 30, 2020
Acceptance Date October 17, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 28 Issue: 6

Cite

APA Çetinkaya, E. (2020). Bilim Fuarlarına Katılımın Ortaokul Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2484-2496. https://doi.org/10.24106/kefdergi.834194

10037