Araştırmanın amacı, buluş yoluyla öğretim stratejisinin dijital illüstrasyon dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi ve buluş yoluyla öğretim ortamında yapılan karakter tasarımlarına yönelik değerlendirme çalışması yapmaktır. Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Bölümü Dijital İllüstrasyon dersini alan 24 öğrenci ile gerçekleştirilen araştırmada, buluş yoluyla öğretim stratejisi kullanılarak öğretim gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma desenlerinden tarama araştırmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler 5’li likert tipi anket ve dereceli puanlama anahtarı ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda buluş yoluyla eğitim ortamında öğrencilerin aktif olduğu, bilgilerin keşfedilerek öğrenildiği tespit edilmiştir. Öğrenci görüşleri neticesinde, öğretim elemanının öğrencilere rehberlik ettiği ve öğrencinin tasarım sürecinde karşılaştığı problemler esnasında öğrenciye ipucu verdiği sonucuna ulaşılmıştır. Buluş yoluyla öğretim stratejisinin öğrencilerin yeni bilgiler elde etmesine zemin hazırlayan yöntem olduğu, derste öğrenilen bilgilerin farklı derslerde kullanıldığı, öğrencilerin düşünme, problem çözme, yaratıcılık becerilerini geliştirmede fayda sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak öğretim programı yoğunluğunun ve ders saati yetersizliğinin öğretim stratejisinin uygulanmasını zorlaştırdığı görülmüştür. Ayrıca karakter tasarımı değerlendirme kriterlerine göre, buluş yoluyla öğretim ortamında tasarlanan ürünlerin yeterli ve eksik olduğu noktalar tespit edilmiştir.
Sanat Eğitimi Grafik Tasarım Dijital İllüstrasyon Karakter Tasarımı Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Purpose: The aim of the research is to determine the student's views on the use of instructional strategy in digital illustration
course through invention and to conduct a practice study. Graphic design courses is limited research on the use of different
teaching strategies in the processing of instruction and the discovery of more math, science in areas such as were used. It is
thought that the research is important in this aspect and will contribute to the related literature.
Design/Methodology/Approach: In the research, which was carried out with 24 students who took the Digital Illustration
course of Kastamonu University Faculty of Fine Arts and Design, Department of Graphics, education was carried out using the
teaching strategy through invention. In this study, in which screening research, which is one of the quantitative research
designs, was used, the data were collected with a 5-point Likert-type scale and a graded scoring key.
Findings: As a result of the research, it was determined that the students were active in the educational environment through
the invention, and that the information was discovered and learned. As a result of student opinions, it has been concluded
that the instructor guides the students and gives hints to the students during the problems encountered during the design
process. It was concluded that the teaching strategy through the invention is the method that prepares the students for
acquiring new information, the information learned in the lesson is used in different lessons, and it is beneficial for students
to develop their thinking, problem solving and creativity skills.
Highlights: The intensity of the curriculum and the lack of hours made it difficult to implement the teaching strategy. In
addition, according to the character design evaluation criteria, it was determined that the products designed in the teaching
environment through invention were sufficient and incomplete.
Art Education Graphic Design Digital Illustration Character Design Teaching Strategy Through Invention
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2021 |
Acceptance Date | July 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 29 Issue: 1 |