Karşılaştırma çalışmaları sadece yabancı dil öğretimi programlarının hazırlanması esnasında değil bu programların başarılı bir şekilde uygulanabilirliğini sağlamak açısından da gerekli ve önemlidir. Uluslararası ölçekli sınavların sonuçlarına dayanarak daha iyi olduğu varsayılan Almanya’daki İngilizce eğitimi ile Türkiye’de uzun yıllardır problemlerle devam eden İngilizce eğitimi programlarının niteliklerini karşılaştırarak, varsa programın bu problemlerdeki payının ne olduğuna ışık tutulabilmek için Türkiye ilkokul İngilizce öğretim programları ile Almanya’nın bazı eyaletlerinin İngilizce öğretim programları karşılaştırılmıştır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Almanya (North Rhine-Westphalia, Baden Württemberg, Berlin) ilkokul İngilizce öğretim programlarını derinlemesine incelemek ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyarak İngilizce eğitimine ilişkin problemlerin nedenlerinin karşılaştırmalı bir şekilde analiz edilmesi sonucunda problemlerin çözümü noktasında önerilerde bulunabilmektir. Nitel çalışma yöntemlerinden doküman analizi uygulanarak yapılan bu karşılaştırmalı eğitim çalışmasında Bereday Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlara göre, Türkiye İngilizce programında Almanya programlarından farklı olarak dil stratejileri ve kültürler arası eğitim gibi hedeflere yer verilmediği; İngilizce öğretim programlarının tasarımı açısından Almanya eyaletlerinde genel çerçeve olarak hazırlandığı ancak Türkiye programında ünitelere ayrıldığı saptanmış ve bu alanlarda önerilerde bulunulmuştur.
Purpose: Comparison studies are necessary not just for the preparation but also for the successful implementation and revision
of the curriculum. By comparing English language teaching in Germany, which is more successful than Turkey based on the
international exam results, with English language teaching in Turkey, which has on-going problems for many years, may show
the role of the curriculum in these problems. Therefore, the aim of this study is to take an in-depth look at the primary school
English language curricula in Turkey and Germany (North Rhine-Westphalia, Baden-Wurttemberg, Berlin) to reveal the
similarities and differences.
Design/Methodology/Approach: Bereday model was used as comparative education model and document analysis was applied
for analysis in this qualitative study.
Findings: As a result, it was observed that language learning strategies and intercultural education do not take place in the
primary school English language curriculum in Turkey whereas in the states of Germany these topics are emphasized; English
curricula in the states of Germany have general framework but content is structured in units in Turkey.
Conclusions: Program design should be revised to increase teacher autonomy and intercultural and language learning
strategies should be emphasized in the primary school English language curriculum in Turkey.
Primary school English language curriculum Comparative education Bereday Model Turkey Germany
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2021 |
Acceptance Date | November 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 29 Issue: 1 |