Bu araştırmada, Web 2.0 araçlarından Vikipedi uygulamasında içerik oluşturmayı deneyimleyen öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının ve motivasyon düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Yeni Türk Edebiyatı dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel ve nicel veriler kullanılmış, karma yöntem benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Nicel verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu”, “Okuma ve Yazma Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Öğretim Materyali Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmen adayları okudukları eseri Web 2.0 araçlarından Vikipedi uygulaması içeriğinde yer alan bilgileri karşılaştırmak, eksiklik yahut fazlalıkları değerlendirmek yoluyla ele almış, buna yönelik okumalar yapmış, eksiklikleri yazmak (Vikipedi’de silinmezse) yoluyla belirlemişlerdir. Buna yönelik olarak çalışmada öğretmen adaylarının, okumaya yönelik tutumları yüksek düzeyde ve olumlu; yazmaya yönelik tutumları orta düzeyde ve olumlu; motivasyon düzeyleri ise yüksek olarak belirlenmiştir. Çalışmanın nitel boyutunda öğretmen adayları uygulamayı farklı, kitabı daha fazla anlamak için yararlı, geliştirici, güzel, dikkat ve ilgi çekici, keyifli, zaman zaman zorlayıcı bulduklarını ifade etmişlerdir.
In this study, it was aimed to determine the attitudes and motivation levels of teacher candidates who experience creating content in the Vikipedi application from Web 2.0 tools. The study was conducted in the spring semester of the 2019-2020 academic year as part of the new Turkish literature course. Qualitative and quantitative data were used in the research and mixed method was adopted. “Personal Data Form“,” attitude scale for reading and writing activities “and” teaching material motivation scale “were used as data collection tools in the research. Candidates for teachers addressed the work they read by comparing the information contained in the content of the Vikipedi application from Web 2.0 tools, evaluating deficiencies or surpluses, making readings for it, and identifying deficiencies by writing (if not deleted on Wikipedia). For this purpose, the attitudes of teacher candidates towards reading determined as positive and high levels; writing were determined as positive and high levels of motivation. In the qualitative dimension of the study, teacher candidates expressed that they found the application different, useful for understanding the book more, developer, beautiful, attention-seeking and engaging, enjoyable, at times challenging
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2021 |
Acceptance Date | April 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 29 Issue: 3 |