Bu çalışmanın amacı, çocuk edebiyatı alanında yapılmış olan lisansüstü tezlerde kullanılan anahtar kelimelerin tematik olarak dağılımlarını ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, doküman incelemesi yöntemiyle elde edilmiştir. Bunun için 2015-2020 yılları arasında çocuk edebiyatıyla ilgili lisansüstü düzeyde hazırlanmış 358 adet tez incelenmiştir. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmış, veriler frekans değerleriyle tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, söz konusu tezlerde kullanılan anahtar kelimeler toplam 14 kategoriye ayrılmıştır. Araştırma sonucunda lisansüstü tezlerdeki anahtar kelimelerin büyük çoğunluğunun çocuk kavramı etrafında şekillendiği, çalışmaların temel dil becerileri kazandırmaktan ziyade edebiyat eksenli yürütüldüğü, dinleme, yazma ve konuşma alanlarına yönelik yapılan çalışmaların yetersiz olduğu, metin odaklı inceleme eğiliminin yıllar içinde değişmediği tespit edilmiştir. Buna göre çocuk edebiyatı alanında çalışma yapacak olan araştırmacıların temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarla bu alanın metot ve konu bakımından çeşitlendirilip zenginleştirilmesine; sanatçı, eser odaklı yaklaşım ve değer incelemesiyle sınırlandırılmamasına dikkat etmesi önerilmektedir.
Purpose: This study sets out to reveal the thematic distribution of the keywords used in postgraduate theses in the field of
children's literature. In this qualitative study, the data were obtained by document review. 358 theses prepared at graduate
level on children's literature between 2015-2020 were examined.
Design/Methodology/Approach: Descriptive analysis was used to analyze the data. The obtained keywords in these theses are
divided into 14 categories.
Findings: As a result, it was determined that the majority of the keywords in theses are shaped around the concept of children,
studies are carried out based on literature rather than acquiring basic language skills, studies on listening, writing and speaking
areas are insufficient, and the tendency of text-oriented examination has not changed over the years.
Highlights: It is recommended that further research should focus on diversifying and enriching this in terms of method and
subject for the development of basic language skills.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2022 |
Acceptance Date | November 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 30 Issue: 1 |