Sosyal bilgiler dersi kapsamında öykü gibi edebi eser kullanımı, dersi destekleyici öğretim materyali olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek yaşantılarından önce derslerinde öykü kullanımına yönelik pratik kazanmaları önemlidir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öykü kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına göre tasarlanan araştırmanın örneklem grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 20 sosyal bilgiler bölümü ikinci sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre öykü kullanımının ders içeriğindeki çeşitli kavramların öğretimi ve öğretim programında belirlenen değerlerin ve becerilerin kazandırılması şeklinde hem ders sürecine hem de bireysel anlamda birçok kazanım sağladığı tespit edilmiştir. Araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adaylarına meslek yaşantılarında kullanabilecekleri nitelikli öyküler tavsiye edilerek ilgili lisans derslerinde öykü kullanımına ilişkin inceleme ve değerlendirmeler yapma imkânı sağlanması önerilmiştir.
Purpose: Using literary works such as stories within the scope of the social studies course is considered supporting teaching material. Thus, it is essential for social studies teacher candidates to practice using stories in their lessons before their professional life. This study aims to determine the opinions of social studies teacher candidates on using stories.
Design/Methodology/Approach: The sample group of the survey designed according to the case study of qualitative research designs is 20 social studies department second-year teacher candidates studying at a state university in Turkey in the spring semester of the 2020-2021 academic year. Semi-structured interview form was used as a data collection tool in the study. The data collected within the scope of the research were analyzed by the descriptive analysis method.
Findings: As a result of the research, it was ascertained that the use of stories, according to social studies teacher candidates, provides many gains both in the course process and individually, including the teaching of various concepts in the course content and the acquisition of values and skills determined in the curriculum.
Highlights: It was revealed that according to social studies teacher candidates, the use of stories in the course process has effects on making lessons more interesting, reinforcing what is learned and providing permanent learnings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Acceptance Date | May 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 30 Issue: 3 |