Harmanlanmış öğrenme ortamları dünyada birçok eğitim kademesinde kullanılmaktadır. Meslek liseleri bilişim teknolojileri alanı da sahip olduğu teknolojik altyapı ve öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerinin yüksek olmasından dolayı bu tür ortamlara elverişlidir. Dolayısıyla meslek liselerinde bu ortamların etkisinin incelenmesi gerektiği düşünülmüştür. Çalışmanın amacı, bulut tabanlı harmanlanmış öğrenme ortamının meslek lisesi öğrencilerinin bilişsel yüklerine, başarılarına ve öğrenmedeki kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Ayrıca öğrencilerin harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiği hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla MoodleCloud Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinde çoklu ortam tasarım ilkeleri doğrultusunda ders içeriği hazırlanarak 6 hafta boyunca uygulama yapılmıştır. Bu içerikler deney grubu öğrencileriyle MoodleCloud üzerinden haftalık çalışma planına göre harmanlanmış ortamda işlenmiştir. Aynı haftalık konular kontrol grubu öğrencileriyle yüz yüze ortamda işlenmiştir. Çalışma grubunu 2018–2019 eğitim-öğretim yılı Kanuni Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 11.sınıf öğrencileri deney grubu 17, kontrol grubu 16 olmak üzere toplam 33 kişi oluşturmaktadır. Araştırmamızın modeli yarı deneysel desen olup veri toplama araçları olarak başarı testi, uygulama sınavı, harmanlanmış öğrenme ortamların etkililiğini ölçme ölçeği ve bilişsel yük ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi sırasında t testi, ANCOVA, Mann-Whitney U testi, Pearson Korelasyon Katsayısı ve betimsel istatistikler kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda deney grubu öğrencilerinin, başarı testi ve uygulama sınavı puanlarının kontrol grubu öğrencilerinden anlamlı derecede yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan kalıcılık testlerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Harmanlanmış öğrenme ortamında eğitim alan öğrencilerle, yüz yüze öğrenme ortamında eğitim alan öğrenciler arasında bilişsel yük puanları açısından 5. haftada anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerine uygulanan ölçek sonucunda öğrencilerin “yüz yüze öğrenme ortamlarında”, “çevrimiçi öğrenme ortamlarında” ve “harmanlanmış öğrenme ortamlarında” bütün maddelere olumlu yanıt verdikleri özellikle “harmanlanmış öğrenme ortamlarında” verilen cevapların diğer ortamlardan daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre bulut tabanlı harmanlanmış öğrenme ortamında yapılan eğitimin başarı üzerinde etkili olduğunu söyleyebiliriz. 5.haftada anlamlı fark bulunması, çalışmanın uygulama zamanı uzatıldığında bilişsel yükte düşüş olabileceğini düşündürebilir. Ayrıca öğrenciler harmanlanmış öğrenme ortamları hakkında diğer ortamlardan daha fazla olumlu görüşe sahiptirler.
Purpose: The aim of this study was to examine the effect of cloud-based blended learning environments on the achievement,
persistency, and cognitive load of vocational high school students. Moreover, the study aimed to determine the students’
opinions on the effectiveness of the blended learning environments they used.
Design/Methodology/Approach: 6-week implementation was conducted using MoodleCloud, through a course created with
content prepared to be in line with multimedia design principles.The study group consisted of 33 individuals in total, with 17
students in the experimental group and 16 in the control group. The research model applied in the study was semiexperimental, with data collection tools consisting of an Achievement Test, a Practice Exam, a Scale for Measuring the
Effectiveness of Blended Learning Environments, and a Cognitive Load Scale. During analysis of the collected data, t-test,
ANCOVA, Mann-Whitney U test, Pearson Correlation Coefficient, and descriptive statistics were used.
Findings: The findings of the study concluded that students in the Experimental Group achieved significantly higher scores in
the Achievement Test and Practice Exam than those in the Control Group. On the other hand, there was no significant
difference found to exist between the two groups in terms of the Persistency Test. Regarding their cognitive load scores, a
significant difference was found to exist between the students who studied within a blended learning environment and those
who studied in a face-to-face learning environment, but this was only for Week 5 of the implementation, whereas there were
no significant differences found for any of the other weeks. Moreover, it was concluded that there was no significant
correlation found between the cognitive load and the success of the students. In addition, it was notable that the students held
more positive views about the blended learning environment over the other environments.
Highlights: it may be said that the education applied within the cloud-based blended learning environment had a positive
effect on the students’ academic success. The significant difference revealed in Week 5 may suggest that the cognitive load of
students may decrease when the implementation time is extended.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2022 |
Acceptance Date | October 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 30 Issue: 4 |