Çalışmanın amacı: Öğretmen adaylarının eğitimde sohbet robotlarının kullanımına dair görüşleri, bu teknolojilerin eğitimde sunduğu fırsatlar ve riskleri dengeli bir biçimde ele alarak, gelecekteki potansiyel kullanımlarını daha kapsamlı bir şekilde anlamamızı sağlayabilir. Bu çalışma, öğretmen adaylarının yapay zekâ destekli sohbet robotları hakkında görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Yöntem: Bu çalışmada, eğitsel, sosyo-kültürel ve bireysel etkileşimlerin analizine olanak tanıyan bir durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Açık uçlu sorular ile hazırlanan anket formu, 34 öğretmen adayına uygulanmıştır. Veriler betimsel analiz ile 4 tema altında incelenmiştir.
Bulgular: Yapılan analiz sonucu, öğretmen adaylarının yapay zekâ destekli eğitim teknolojilerini birçok alanda oldukça olumlu karşıladıklarını göstermektedir. Buna karşın, katılımcılar arasında, yapay zekâ destekli sistemlerin motivasyon sağlama ve öğretmen-öğrenci etkileşimini artırma konusundaki yetersizliklerine dair bazı görüşler de dile getirilmiştir.
Önemli Vurgular: Araştırmada elde edilen bulgular, katılımcıların yapay zekâ destekli sohbet robotlarının açık ve net bilgi sağlama yeteneğinden memnun olduklarını ortaya koymuştur. Katılımcılar, bilgiyi hızlı ve derli toplu bir şekilde edinebilmelerini sohbet robotlarının en önemli avantajı olarak görmektedir. Araştırmada, yapay zekâ destekli araçların motivasyon sağlama ve duygusal destek sunma potansiyelini artırmaya yönelik deneysel uygulamalar, sınıf içi etkileşimlerde daha tamamlayıcı bir rol üstlenebilmesi için öneriler sunulmuştur.
Purpose: Understanding the perspectives of pre-service teachers on the use of chatbots in education, while balancing the opportunities and risks these technologies offer, can provide a more comprehensive understanding of their future potential uses. This study aims to explore the opinions of pre-service teachers about AI-powered chatbots.
Design/Methodology/Approach: In this study, a case study method was adopted, enabling the analysis of educational, socio-cultural, and individual interactions. An open-ended questionnaire was administered to 34 pre-service teachers. The data were analyzed using descriptive analysis and categorized under four main themes.
Findings: The analysis revealed that pre-service teachers generally hold positive views about the use of AI-powered educational technologies in various areas. However, some participants expressed concerns about the systems' insufficiencies in fostering motivation and enhancing teacher-student interaction.
Highlights: The findings indicate that participants were particularly satisfied with the ability of AI-powered chatbots to provide clear and concise information. They identified quick and organized access to information as the most significant advantage of chatbots. The study also suggests experimental applications to enhance the potential of chatbots in providing motivation and emotional support, enabling them to play a more complementary role in classroom interactions.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Technology and Computing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2025 |
Submission Date | November 25, 2024 |
Acceptance Date | July 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 3 |