Çalışmanın amacı: Öğretmenlerin değerlendirme kavrayışları ve inançları, uyguladıkları değerlendirme yöntemleri üzerinde etkili olmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten eğitmenlerin değerlendirme kavrayışları ile kendi bildirdikleri değerlendirme uygulamaları arasındaki etkileşimi incelemeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Yöntem: Veriler, Ankara/Türkiye’de hazırlık okullarında görev yapan 101 İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten eğitmenden elde edilmiştir. Nicel veriler, Brown (2006) tarafından geliştirilen TCoA-IIIA aracılığıyla toplanırken, nitel veriler üç yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi oturumu yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın nicel kısmını analiz etmek için betimsel istatistikler kullanılmıştır. Nitel kısım ise, MAXQDA yazılımı kullanılarak kodların Brown’un önceden belirlenmiş dört teması (gelişim, okul hesap verebilirliği, öğrenci hesap verebilirliği ve alakasızlık) altında sınıflandırılması yoluyla içerik analiziyle incelenmiştir. Ayrıca, araştırmacılar, veri toplama ve analiz aşamalarında kendi görüş ve kararlarını yansıtmak amacıyla bir öz değerlendirme günlüğü tutmuştur.
Bulgular: Çalışmanın bulguları, gelişim ve alakasızlık kavrayışlarının en çok kabul gören kavrayışlar olduğunu ve Türkiye’deki İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten eğitmenlerin değerlendirme uygulamalarının Öğrenme için Değerlendirme (AfL) araçlarından Öğrenmenin Değerlendirilmesi (AoL) araçlarına kadar çeşitlilik gösterdiğini ortaya koymuştur. Çalışma, hizmet öncesi müfredatlarda değerlendirme bileşeni, dil öğretmenlerinin değerlendirme ihtiyaçları ve öğretmen eğitimi değerlendirme politikası konularında önemli çıkarımları vurgulamıştır.
Önemli Vurgular: Eğitmenler, çeşitli değerlendirme araçları kullanmaktan yana bir tutum sergilemektedir. Biçimlendirici değerlendirmenin öğrenci motivasyonunu ve başarısını artırdığı, bu durumun eğitmenlerin Öğrenme için Değerlendirme (AfL) araçlarını tercih etmesinin nedenlerinden biri olabileceği düşünülmektedir. Ancak hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarındaki değerlendirme bileşeni, teori ile uygulama arasındaki bağı kurmada yetersiz kalmaktadır. Bu sorun, öğretmen adaylarının daha fazla gerçek hayat deneyimi kazanmalarının sağlanmasıyla çözülebilir.
Değerlendirme kavrayışları Değerlendirme uygulamaları İngilizce değerlendirme İngilizce öğretim görevlileri
Purpose: Teachers’ assessment conceptions and beliefs are influential on the assessment practices teachers apply. In that sense, this study aims to explore the interplay between the assessment conceptions of EFL instructors and their self-reported assessment practices.
Design/Methodology/Approach: Data came from 101 EFL instructors working at preparatory schools in Ankara/Türkiye. Quantitative data were collected using the TCoA-IIIA, developed by Brown (2006), while qualitative data were gathered through three semi-structured focus group interview sessions. Descriptive statistics were used to analyse the quantitative data. The qualitative part was analysed through coding by placing the codes under the four pre-determined themes of Brown, which are improvement, school accountability, student accountability, and irrelevance by using MAXQDA. Besides, a self-reflection journal was kept by the researchers to reflect on their opinions and decisions during the data collection and analysis stages.
Findings: The findings of the study pointed that improvement and irrelevance conceptions were the most agreed ones and assessment practices of the EFL instructors in Türkiye vary from AfL tools to AoL tools. The study highlighted some significant implications for assessment component at pre-service curricula, assessment needs of language teachers, and teacher education assessment policy.
Highlights: Instructors are in favour of using a variety of assessment tools. Formative assessment increases student motivation and achievement, which might be the reasons for their favouring AfL tools. Assessment component fails to bridge the theory and practice in pre-service teacher education. This could be solved by making PSTs gain more real-life experiences.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2025 |
Submission Date | November 24, 2024 |
Acceptance Date | July 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 3 |