Dünyada yaşanan değişim ve dönüşüm hareketinin sergilendiği alanlar şehirlerdir. Küreselleşen dünya koşullarında şehirler turizm pastasından daha çok pay alabilmek için rekabet halindedirler. Teknolojinin ilerlemesi ile beraber bu rekabet çok büyümüştür. Bu sebepten kendine ait dinamiği olan ve zamanın ruhunu yakalamaya çalışan mekanlar olan şehirlerin tanıtımı son derece önemlidir. Şehirlerin sahip olduğu doğal, kültürel ve tarihi değerler logolar aracılıyla tanıtılmaktadır. Logoların anlaşılır, akılda kalıcı ve şehrin güçlü yönlerini barındıran işaretler olması gerekmektedir. Bu çalışmanın konusu gerek doğal, tarihi, kültürel gerekse sanayi, hizmet ve ticaret açısından Türkiye’de önemli bir yere sahip olan İzmir ilidir. İzmir’de, büyükşehir belediyesi ve 30 ilçe belediyesi yer almaktadır. Çalışmanın amacı ilçe belediye logolarının anlamsal, olgusal ve renksel analizlerini yaparak, ilçe tanıtımındaki yerini ortaya koymaktır. Bununla birlikte logolarda bulunan şekillerdeki fiziki ve beşerî coğrafya unsurlarını tespit etmektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olan tarama ve doküman analizi yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Ayrıca nitel araştırmada veri toplama yöntemlerinden olan görüşme metodu kullanılmıştır. Araştırma verilerine İzmir ilinde bulunan ilçe belediyesinin basın yayın ve halkla ilişiler bölümünde görevli olan uzman kişilerin görüşleri ile ilçe belediyelerinin resmî web sayfalarındaki bilgilere erişim sağlanarak ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda belediye logolarında fiziki ve beşerî coğrafya unsurlarına rastlamıştır.
İzmir ilçeleri logo şehir belediye coğrafya İzmir districts city municipality geography Giriş
Cities are the areas where change and transformation movements in the world are exhibited. Cities across the globalizing world are competing to pay more than the tourism pie. With the advancement of technology, this competition has grown a lot. For this reason, it is extremely important to introduce cities that have their own dynamics and are places that try to perceive the past mood. The natural, cultural, and historical values of cities are promoted through logos. The logos of the cities should be clear and catchy, as well as contain the strong lines of the city. The subject of this study is the province of İzmir, which has an important place in Turkey in terms of natural, historical, and cultural purposes; industry, service, and trade. There are metropolitan municipalities and 30 district municipalities in İzmir. The aim of the study is to reveal the place of the district municipality logos in the promotion of the district by making semantic, factual, and color analyses. In addition, it is to determine the physical and human geography elements in the shapes in the logos. The study was prepared by using the scanning and document analysis method, which is one of the qualitative research designs, and the interview method, which is one of the qualitative data collection tools. The research data were obtained by accessing the information on the official web page of the district municipalities, with the opinion of an expert who is an officer of the press and public relations department of the district municipality in the province of Izmir. As a result of the research, physical and human geographical elements were found in the municipality logos.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography |
Journal Section | All Articles |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2023 |
Submission Date | December 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net