İç ve dış paydaşların beklentilerinin çeşitlenmesi ve tüketimin artması hem mevcut kaynakların kullanımını hem de gelecek nesillerin ihtiyaçlarını dikkate alan bir yönetim uygulamasını gerektirmektedir. Bu durum, sürdürülebilirlik vizyonunun küresel düzeyde uygulanmasını desteklemek amacıyla bir dizi düzenlemeyi hayata geçiren katılımcı ülkeler tarafından ele alınmıştır. Hedefler ve düzenlemeler belirlense de sürdürülebilirliğin uygulanmasından ve sağlanmasından sorumlu birincil aktör kamu kurumlarıdır. Bu kurumlar geniş bir insan grubuna hizmet vermekte ve kaynakları büyük ölçekte kullanmaktadır. Kamu kurumlarının sürdürülebilir hizmet sunumu performansı, toplumun refahını ve geleceğini doğrudan etkilemektedir. Sürdürülebilir kamu hizmeti hem bugünün hem de yarının nesillerinin ihtiyaçlarını karşılamak için mevcut kaynakları etkin ve verimli bir şekilde kullanan ve bu kaynakları gelecekte kullanmak üzere koruyan yönetim uygulamalarının uygulanması sürecidir. Bu çalışma, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100 yıllık başarıları bağlamında 2003-2022 yılları arasında çeşitli hizmet alanlarındaki kamu hizmeti performansının somut bir göstergesi olarak vatandaş memnuniyet düzeylerini incelemektedir. TÜİK verileri kullanılmış ve BM 2030 Sürdürülebilirlik Hedefleri ile ilişkilendirilmiştir. Verilere göre genel memnuniyetin en yüksek düzeyde kamu güvenliği hizmetlerinde olduğu, en düşük düzeyde ise yol ve kaldırım, eğitim ve yeşil alan hizmetlerinde olduğu belirlenmiştir. Düşük memnuniyeti gidermek için eğitim, şebeke suyu, kanalizasyon hizmetleri, atık toplama ve toplu taşıma alanlarında yenilikçi, dijital ve akıllı çözüm ve sistemlerin geliştirilmesi önceliklidir. Ayrıca son yıllarda azalan yeşil alan sayısının artırılması ve sağlık hizmetlerinde memnuniyetin artırılmasına yönelik yeni politika ve uygulamaların geliştirilmesi, Türkiye Cumhuriyeti'nin ikinci yüzyılında sürdürülebilir kamu hizmeti sunumu ve refahı açısından yerinde olacaktır.
Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Kamu Hizmeti Etkin Kamu Yönetimi Yönetişim Müşteri/Vatandaş Memnuniyeti
Diversifying the expectations of internal and external stakeholders, as well as increasing consumption, require a management practice that takes into account both the use of current resources and the needs of future generations. This situation has been addressed by the participating countries, which have implemented a number of regulations to support the global implementation of the sustainability vision. Although targets and regulations may be established, the primary actor responsible for implementing and achieving sustainability is public institutions. These institutions serve a large group of people and utilize resources on a large scale. The sustainable service delivery performance of public institutions has a direct impact on the welfare and future of society. Sustainable public service is the process of implementing management practices that effectively and efficiently utilize available resources to meet the needs of both today and tomorrow's generations while preserving those resources for future use. This study examines citizen satisfaction levels as a concrete indicator of public service performance in various service areas between 2003 and 2022, in the context of the 100-year achievements of the Republic of Turkey. TUIK data was used and associated with the UN 2030 Sustainability Goals. Based on the data, it was determined that the highest level of general satisfaction is in public security services, while the lowest is in pavement and sidewalk, education, and greenbelt services. To address low satisfaction, it is urgent to develop innovative, digital, and smart solutions and systems in education, network water, sewer services, waste collection, and mass public transportation. Additionally, developing new policies and practices to increase the number of green spaces and improve satisfaction in health services, which have recently decreased, would be appropriate for sustainable public service delivery and welfare in the second century of the Republic of Turkey.
Sustainability Sustainable Public Service TurkStat Effective Public Administration Governance Customer/Citizen Satisfaction
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Public Administration, Urban Policy, Local Administrations |
Journal Section | All Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net