BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenebilir Enerji Kaynakları İle İlgili Algıları Üzerine Nitel Bir Çalışma

Year 2014, Volume: 24 Issue: 1, 19 - 45, 01.03.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilkokul sınıf öğretmenlerinin, yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili algılarını tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini Yozgat ili Aydıncık ilçesi Baydiğin ilkokulunda görev yapan 10 sınıf öğretmeni (5 kadın, 5 erkek) oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde daha önce en az bir defa 4.sınıf ya da 5.sınıf öğretmenliği yapmış öğretmenleri bulmak amacıyla, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklem kullanılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, görüşme tekniği ile toplanmıştır. Toplanan veriler çalışmanın başında oluşturulan temalar altında kategori ve kodlara ayrılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda bazı sınıf öğretmenlerinin yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi eksikliği ve kavram yanılgıları olduğu tespit edilmiştir. Bazı öğretmenlerin yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını birbirine karıştırdığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca enerji kaynaklarının öğretimi ile ilgili eğitici geziler, materyaller ve seminerlere ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır

Primary School Teachers Related To Perceptions Of Renewable Energy Sources On The Qualitative Research

Year 2014, Volume: 24 Issue: 1, 19 - 45, 01.03.2014

Abstract

The purpose of this research is related to the primary class teachers to determine perceptions of renewable energy sources. The survey is sample of Yozgat province Aydıncık district Baydiğin primary school serving 10 class teachers (5 female, 5 male). In order to sample at least once in the selection of , sample criteria has been used for the purpose of determining that 4. or 5. class teachers that have done before teaching. Qualitative research method used in this study, data was collected with the interview technique. Created at the beginning of the study data collected under the category and codes and content analysis themes. Research as a result of lack of information about renewable energy resources some class teachers and the misconceptions that have been identified. Some speculate that renewable energy sources are renewable and teachers emerged.In addition to teaching-related educational field trips, materials, energy resources, and reached the conclusion that the seminars needed

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68NT69VZ
Journal Section Research Article
Authors

Esra Saraç This is me

Habip Bedir This is me

Publication Date March 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Saraç, E., & Bedir, H. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenebilir Enerji Kaynakları İle İlgili Algıları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 24(1), 19-45.