Eğitimin esas amacı, yeni nesilleri geleceğe hazırlamaktır. Bu noktada öğretmenlerin görevi, öğrencileri her gün karşılaşabilecekleri problemleri çözebilecek tutum ve becerilerle geleceğe hazırlamaktır. Bu amaçla son otuz yılda birçok problem çözme stratejisi önerilmiştir. Bu çalışmada çeşitli kaynaklarda farklı isimlerle anılsa da temelde birbirine benzeyen adımlardan oluşan farklı problem çözme stratejileri sunulmuş ve tartışılmıştır. Ayrıca, Polya’nın Problem Çözme Stratejisinin kullanıldığı bir araştırma raporuna yer verilmiştir. Bu stratejilerin, sınıf ortamındaki problem çözme etkinliklerinde öğretmenlere faydalı olacağı düşünülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Submission Date | July 27, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |