BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir Uygulama

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 72 - 91, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Anderson, J. R., 1980. Cognitive Psychology And It's Implications, San Fransisco: Freeman.
  • Bâki, A. ve Bell, A., 1997. Ortaöğretim Matematik Öğretimi, 1. Cilt, Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Bingham, A., 1998. Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi (Çev. F. Oğuzkan), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirtaş, A. ve Barth, J. L., 1997. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Dixon, J. A. ve Bangert, A. S., 2004. “On The Spontaneous Discovery Of A Mathematical Relation During Problem Solving”, Cognitive Science, 28, 433–449.
  • Gök, T. ve Sılay, İ., 2008. “Effects Of Problem-Solving Strategies Teaching On The Problem Solving Attıtudes Of Cooperative Learning Groups in Physics Education”, Journal of Theory and Practice in Education, 4 (2), 253-266.
  • Gök, T. ve Sılay, İ., 2009. “İşbirlikli Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarısı ve Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri”, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 13-27.
  • Hollabaugh, M., 1995. Physics Problem Solving in Cooperative Learning Groups, Minnesota: University of Minnesota (Doctor of Philosophy).
  • Heppner, P., 1978. “A Review Of The Problem Solving Literature And It's Relationships To The Counseling Process”, Journal Of Counseling Psychology, 25.
  • Jonassen, D.H., 2000. “Toward A Design Theory Of Problem Solving”, Educational Technology, Research And Development, 48 (4), 63– 85.
  • Kabadayı, R., 1992. “Problem Çözme Süreci, Gereği ve Eğitimdeki Boyutlar”, Öğretmen Dünyası, 146, 32–33.
  • Kaptan, F., Aslan, F. ve Atmaca, S., 2002. “Problem Çözme ve Düz Anlatım Yönteminin Kalıcılığa ve Öğrencilerin Erişi Düzeylerine Etkisinin Karşılaştırılması”, V.Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Karataş, İ., 2002. “8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Bilgi Türlerini Kullanma Düzeyleri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kartal Taşoğlu, İ., 2009. “Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve problem çözme tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • McAllister, H. C. Problem Solving And Learning, 2001. http://www.hawaii.edu/suremath/learn1.html (Erişim Tarihi: 15.06.2011).
  • Mertoğlu, H. ve Öztuna, A., (2004). “Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri İle İlişkili Midir?”, The Turkish Online Journal Of Educational Technology-Tojet, 3 (1).
  • Moskal, B. M., 2000. Scoring Rubrics: What, When, and How? Practical Assessment, Research, And Evaluation, 7.
  • Newell, A. ve Simon, A., 1972. Human Problem Solving, NJ: Prentice Hall Englewood Cliffs.
  • Öncü, H., 1994. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Matser Basım San.
  • Stevens, M. 1998. Sorun Çözümleme. (Çev. Ali Çimen). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Ünsal, Y., 2006. “Fizik Eğitiminde Bir Öğretim Tekniği Olarak İşbirliğine Dayalı Öğrenme Takımlarıyla Sürdürülen Problem Çözme Seansları”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Polya, G., 1945. How To Solve It, Doubleday, NY: Garden City.
  • The Npec Sourcebook On Assessment, 2000. Volume 1: Definitions And Assessment Methods For Critical Thinking, Problem Solving, And Writing.
  • URL–1: Problem Solving. http://www.hawaii.edu/suremath (Erişim Tarihi: 15.06.2011)

Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir Uygulama

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 1, 72 - 91, 01.03.2011

Öz

Eğitimin esas amacı, yeni nesilleri geleceğe hazırlamaktır. Bu noktada öğretmenlerin görevi, öğrencileri her gün karşılaşabilecekleri problemleri çözebilecek tutum ve becerilerle geleceğe hazırlamaktır. Bu amaçla son otuz yılda birçok problem çözme stratejisi önerilmiştir. Bu çalışmada çeşitli kaynaklarda farklı isimlerle anılsa da temelde birbirine benzeyen adımlardan oluşan farklı problem çözme stratejileri sunulmuş ve tartışılmıştır. Ayrıca, Polya’nın Problem Çözme Stratejisinin kullanıldığı bir araştırma raporuna yer verilmiştir. Bu stratejilerin, sınıf ortamındaki problem çözme etkinliklerinde öğretmenlere faydalı olacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Anderson, J. R., 1980. Cognitive Psychology And It's Implications, San Fransisco: Freeman.
  • Bâki, A. ve Bell, A., 1997. Ortaöğretim Matematik Öğretimi, 1. Cilt, Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Bingham, A., 1998. Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi (Çev. F. Oğuzkan), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirtaş, A. ve Barth, J. L., 1997. İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara: Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Dixon, J. A. ve Bangert, A. S., 2004. “On The Spontaneous Discovery Of A Mathematical Relation During Problem Solving”, Cognitive Science, 28, 433–449.
  • Gök, T. ve Sılay, İ., 2008. “Effects Of Problem-Solving Strategies Teaching On The Problem Solving Attıtudes Of Cooperative Learning Groups in Physics Education”, Journal of Theory and Practice in Education, 4 (2), 253-266.
  • Gök, T. ve Sılay, İ., 2009. “İşbirlikli Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrencilerin Başarısı ve Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri”, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 13-27.
  • Hollabaugh, M., 1995. Physics Problem Solving in Cooperative Learning Groups, Minnesota: University of Minnesota (Doctor of Philosophy).
  • Heppner, P., 1978. “A Review Of The Problem Solving Literature And It's Relationships To The Counseling Process”, Journal Of Counseling Psychology, 25.
  • Jonassen, D.H., 2000. “Toward A Design Theory Of Problem Solving”, Educational Technology, Research And Development, 48 (4), 63– 85.
  • Kabadayı, R., 1992. “Problem Çözme Süreci, Gereği ve Eğitimdeki Boyutlar”, Öğretmen Dünyası, 146, 32–33.
  • Kaptan, F., Aslan, F. ve Atmaca, S., 2002. “Problem Çözme ve Düz Anlatım Yönteminin Kalıcılığa ve Öğrencilerin Erişi Düzeylerine Etkisinin Karşılaştırılması”, V.Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Karataş, İ., 2002. “8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Bilgi Türlerini Kullanma Düzeyleri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kartal Taşoğlu, İ., 2009. “Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve problem çözme tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • McAllister, H. C. Problem Solving And Learning, 2001. http://www.hawaii.edu/suremath/learn1.html (Erişim Tarihi: 15.06.2011).
  • Mertoğlu, H. ve Öztuna, A., (2004). “Bireylerin Teknoloji Kullanımı Problem Çözme Yetenekleri İle İlişkili Midir?”, The Turkish Online Journal Of Educational Technology-Tojet, 3 (1).
  • Moskal, B. M., 2000. Scoring Rubrics: What, When, and How? Practical Assessment, Research, And Evaluation, 7.
  • Newell, A. ve Simon, A., 1972. Human Problem Solving, NJ: Prentice Hall Englewood Cliffs.
  • Öncü, H., 1994. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Matser Basım San.
  • Stevens, M. 1998. Sorun Çözümleme. (Çev. Ali Çimen). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Ünsal, Y., 2006. “Fizik Eğitiminde Bir Öğretim Tekniği Olarak İşbirliğine Dayalı Öğrenme Takımlarıyla Sürdürülen Problem Çözme Seansları”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Polya, G., 1945. How To Solve It, Doubleday, NY: Garden City.
  • The Npec Sourcebook On Assessment, 2000. Volume 1: Definitions And Assessment Methods For Critical Thinking, Problem Solving, And Writing.
  • URL–1: Problem Solving. http://www.hawaii.edu/suremath (Erişim Tarihi: 15.06.2011)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasin Ünsal Bu kişi benim

İsmet Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE Y. Ünsal ve İ. Ergin, “Fen Eğitiminde Problem Çözme Sürecinde Kullanılan Problem Çözme Stratejileri ve Örnek Bir Uygulama”, Savunma Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 72–91, 2011, doi: 10.17134/sbd.04158.