BibTex RIS Cite

Kara Harp Okulunda Eğitim Öğretim Gören Öğrencilerin Başarı Durumunu Etkileyen Faktörlerin İstatistiksel Yöntemlerle Tespit Edilmesi

Year 2005, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 23, 01.03.2005

Abstract

KARA HARP OKULUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DURUMUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERLE TESPİT EDİLMESİ

Year 2005, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 23, 01.03.2005

Abstract

Bu çalışmada, Kara Harp Okulu (KHO) öğrencilerinin zihinsel olmayan faktörler (non-intellectual factors) yönünden ne durumda oldukları, Harbiyelilerin bu faktörler yönünden durumlarının okuldaki başarılarını ne şekilde etkilediği ve zihinsel faktörler (intellectual factors) yönünden bir yoklama niteliği taşıyan askerî lise giriş sınavının öğrencilerin KHO’daki akademik başarılarını ne ölçüde temsil ettiği incelenmiştir. Bu amaçla betimsel istatistikler, ilişki (korelasyon) katsayıları, ki-kare testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Oğuzhan Kırılmaz This is me

İlknur Özmen This is me

Publication Date March 1, 2005
Submission Date July 27, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 4 Issue: 1

Cite

IEEE O. Kırılmaz and İ. Özmen, “KARA HARP OKULUNDA EĞİTİM ÖĞRETİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DURUMUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERLE TESPİT EDİLMESİ”, Savunma Bilimleri Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 1–23, 2005, doi: 10.17134/sbd.02589.